- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد تند داریوش ارجمند به وزیر ارشاد: آقای وزیر، به درد همان جلسات هیئت دولت می‌خورد!

dariush-arjmand

به گزارش سوره سینما [1]، چهاردهمین نشست صمیمانه هنرمندان به مناسبت زادروز داریوش ارجمند امشب با حضور برخی از هنرمندان کشور در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

محمود عزیزی در این مراسم گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی وقتی داریوش ارجمند را می‌بینم شیفته‌اش می‌شوم. شاید کمتر کسی باشد که فیلم ناخدا خورشید وی را به خاطر نیاورد که یکی از آثار ماندگار سینمای ایران است. داریوش ارجمند مجموعه‌ای از ادبیات ایران است کافی است از وی درباره فردوسی پرس و جو کنیم تا اشراف کامل وی به مبحث زبان فارسی متعجب‌تان کند.

داریوش اسدزاده پیشکسوت عرصه هنر و بازیگری در این مراسم گفت: زمانی در کشورمان ۱۰ هنرمند بیشتر وجود ندارد و در حال حاضر هزاران هنرمند وارد عرصه هنر شده‌اند؛ اما اکثر آنها هنرمند نبوده و برای اهداف دیگری وارد هنر می‌شوند. داریوش ارجمند شاید از جمله هنرمندانی است که با تمام وجودش برای مردم کار می‌کند.

وی افزود: من ۷۳ سال است که در عرصه هنر هستم ولی با این حال بر خود واجب می‌دانم که سر فرود در محضر این هنرمند بزرگ آورم.

جهانگیر الماسی در این مراسم اظهار کرد: با این که زبان فارسی کامل‌ترین زبان جهان است اما وقتی نام داریوش ارجمند به میان می‌آید واژه‌ها قلیل می‌شوند. من استاد ارجمند را از کودکی می‌شناسم و از همان کودکی ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دادم.

وی افزود: در بازی نقش‌های داریوش ارجمند پختگی و افتادگی‌ای دیده می‌شود که شاید در معدود هنرمندانی می‌توان آن را مشاهده کرد. متاسفانه ما در همه جا و برای همه کس کلمه هنرمند را به کار می‌بریم، در صورتی که هنرمندان جان و روح می‌بخشند به جامعه درست مانند داریوش ارجمند.

داریوش ارجمند پیشکسوت عرصه هنر و بازیگری در این مراسم گفت: من بسیار خرسندم که در کنار مردمم هستم و این در کنار مردم بودن تمام احساس تنهایی من را از بین می‌برد. حرفه هنر، حرفه عجیبی است، شما مردم برای یک هنرمند همه چیز هستید؛ تمام عشق یک هنرمند به بودن و کار کردن در عرصه هنر به مردم گره خورده است. برخی از بازیگران فکر می‌کنند که مردم نوکر آنها هستند در حالی که این هنرمندان هستند که باید نوکر مردمشان باشند. من با تجربه‌ام در عرصه هنر دانستم که یک هنرمند ۲ بار متولد می‌شود یکی آن روزی که زاده شده است و دوم روزی که فوت می‌کند. چرا که با فوت وی دریچه‌ دیگری روبروی او باز می‌شود.

وی افزود: من همواره از بزرگان‌مان یاد گرفتم که هنرمند باید خودش را از مردم بداند و با مردم باشد. بزرگترین دروغگویان عالم بازیگران هستند؛ اما دروغگویی که به حق است. در جلسه‌ای که وزیر ارشاد و رئیس  سازمان سینمایی‌اش حضور داشتند و من برای سخنرانی پشت تریبون آمده‌ بودم در میان صحبت‌هایم وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی برخاستند و به بیرون رفتند در میان راه به آنها گفتم «آقای وزیر کجا می‌روی؟» وی به من گفت که به جلسه هیئت دولت می‌روم و من در پاسخ به او گفتم شما برای همان جلسات خوب هستید، نه برای اهالی فرهنگ!

این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون اظهار کرد: ما در کشورمان اشخاص بزرگی داریم که مغفول مانده‌اند؛ همین فردوسی ما برای تمام دنیا بس است. متاسفانه در جامعه ما مربعی تشکیل شده است که اضلاع آن من را می‌آذرد؛ جوانان ما درگیر فرم‌گرایی شده‌اند، در صورتی که فرهنگ ما، فرهنگی محتوایی است. معضل بعدی جامعه ما زیاده‌طلبی است، چرا که اکثر مردم فکر می‌کنند هر شخصی پول، ماشین، خانه‌گران و غیره دارد آدم محترم‌تری است. در زندگی‌ام ۳ چیز را همواره سرلوحه کار خود قرار داده‌ام، عبودیت خداوند، خدمت به مردم و خدمت به فرهنگ کشورم‌.

در پایان این مراسم داریوش ارجمند کیک تولد ۷۲ سالگی‌اش را برش داد.

منبع: خبرگزاری صبا [2]