- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازگشت «ثریا» پس از دوماه وقفه روی آنتن شبکه یک

soraya-tv1

به گزارش سوره سینما [1]، ثریا در این برنامه ضمن آسیب شناسی مستند از عملکرد مناطق آزاد و نقد و بررسی لایحه اخیر دولت مبنی بر افزایش تعداد این مناطق، به تبیین مدل مطلوب محرومیت زدایی از دیدگاه انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این برنامه دکتر «روح الله ایزدخواه» کارشناس مسائل منطقه‌ای به بررسی الگوی مطلوب توسعه و محرومیت‌زدایی از نگاه انقلاب اسلامی می‌پردازند و دکتر «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دکتر «غلامرضا تاج گردون»، رییس کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت نیز به صورت تلفنی مهمان برنامه خواهند بود.

برنامه ثریا در این هفته مروری بر اهداف اولیه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد داشت و چرایی فاصله گرفتن از اهداف اولیه تولید، اشتغال‌زایی و صادارت و تبدیل شدن این مراکز به سکوهای واردات به کشور، نقد و بررسی می شود. همچنین الگوهای توسعه مناطق محروم مبتنی بر اقتصاد لیبرال و ضرورت تبیین الگوهای توانمندسازی مناطق محروم و نقاط مرزی با نگاه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد(الگوی جهاد سازندگی) برای مخاطبان تبیین خواهد شد و آثار فرهنگی- اجتماعی و تغییر سبک زندگی در مناطق محروم و همچنین آثار سو فرهنگی کالاهای وارداتی از مناطق آزاد در مراکز فروش لوکس و برج های تجاری کلان‌شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش گپ و گفت برنامه نیز «حسین جلیلیان» از کارکنان کارخانه جی ال ایکس که در منطقه آزاد اروند مستقر است و «مهدی احمدی» کارگردان مستند «دوچاهی؛ نقطه پرواز» با موضوع جهادگرانی که سال ۵۹ از پیشقراولان سازندگی در مناطق محروم بودند، در برنامه حضور خواهند یافت.
برنامه ثریا با شعار «دیدبانی برای پیشرفت ایران» امشب ششم مرداد حوالی ساعت ۲۳:۱۰ به تهیه کنندگی محسن مقصودی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.