سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

شمسی فضل‌اللهی: رسانه ملی سریال‌سازی درباره ایدز را ادامه دهد

shamsi-fazlollahi

شمسی فضل‌اللهی بازیگر با اشاره به رسالت تلویزیون درباره اطلاع رسانی پیرامون ایدز از بار مثبت تولید و پخش سریالهای داستانی با مضمون آسیب شناسی این بیماری سخن گفت.

به گزارش سوره سینما ، شمسی فضل اللهی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره علل کمتر پرداختن سینما و تلویزیون در حوزه ساخت محصولاتی درباره بیماری ایدز عنوان کرد: به هر حال بیماری ایدز بیمار خطرناکی است و اگر در جامعه گسترش پیدا کند تبعات زیانبار و سوئی در پی خواهد داشت و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند.

بازیگر سریالهایی نظیر “امیرکبیر” و “حس سوم” ضمن اشاره به تبعات مثبت اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز عنوان کرد: خیلی ازجوان ها درباره این بیماری شناخت چندانی ندارند و اگر آگاه شوند می توانند مواظب رفتارهای پرخطر خود باشند و این آگاهی سازی هم باید از طریق رسانه های دارای مخاطب بالا صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به نظرم مسئولین تلویزیون می توانند با حمایت از تولید محصولات نمایشی، مستندهای آموزشی و فیلمهای کوتاه و پخش آنها از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به رسالتی که در این باره برعهده دارند پای‌بند باشند.

شمسی فضل اللهی با اشاره به سریال “پریا” که مضمونی مرتبط با ایدز دارد، خاطرنشان ساخت: در سالهای گذشته متاسفانه در این زمینه فعالیت چندانی انجام نشده بود اما اخیرا پخش سریالی از رسانه ملی آغاز شده است که می کوشد به نوبه خود در این باره اطلاع رسانی کند و این می تواند آغازی باشد بر ادامه فعالیتهای آگاهی بخش درباره بیماری اچ.آی.وی و تبعات آن.

این بازیگر ۷۴ ساله که بیشتر از سه دهه است فعالیت هنری دارد خاطرنشان ساخت: رسانه ملی سریال سازی درباره آگاهی بخشی پیرامون ایدز و بیماران آن را ادامه دهد و شرایطی را فراهم آورد که چهره های مجرب کارگردانی و نویسندگی برای تولید محصولات پیرامون این مضمون به کار گرفته شوند.

بازیگر آثاری مانند “یه حبه قند” و “تقاطع” با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پخش فیلمهای آموزشی درباره ایدز بیان داشت:  در کنار سریالهای داستانی و فیلمهای سینمایی می توان آثار مستند و کوتاه  ساخت و آنها را در مترو و اتوبوسهای بین شهری یا درون شهری به صورت مستمربه نمایش درآورد تا افکارعمومی با این معضل و ابعاد فاجعه بارش بیشتر آشنا شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>