- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همکاری مشترک مستانه مهاجر و آیدا پناهنده در «اسرافیل»

panahande-mohajer

به گزارش سوره سینما [1] ، «اسرافیل» اولین فیلم سینمایی مستانه مهاجر در مقام تهیه کننده خواهد بود که به کارگردانی آیدا پناهنده اوایل مهرماه کلید خواهد خورد. فیلمنامه ی «اسرافیل» نوشته ی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر به عنوان اولین تجربه ی تهیه کنندگی خود این فیلم را تهیه خواهد کرد.

مستانه مهاجر سال هاست به عنوان تدوینگر با فیلم سازان بزرگی مانند عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، تهمینه میلانی و … همکاری داشته است و تدوین آثاری همچون «زندگی خصوصی»، «کارگران مشغول کارند»، «آتش‌بس»، «کنعان»، «سوپر استار»، «مرگ کسب و کار من است»، «سوت پایان»، «هاری»، «مردی که اسب شد» و«آب نبات چوبی» که در حال اکران است را در کارنامه خود دارد و با اسرافیل پا به عرصه ی تهیه کنندگی در سینمای ایران نهاده است.

این فیلم، دومین فیلم سینمایی پناهنده است که فیلمنامه آن را با همکاری ارسلان امیری به نگارش درآورده است. امیری پیش از این نیز در دیگر فیلم های تلویزیونی و سینمایی آیدا پناهنده به عنوان فیلم نامه نویس و تدوین گر همکاری کرده است.

«اسرافیل» درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. پیش تولید این فیلم سینمایی از هفته پیش آغاز شده و مذاکراتی با برخی بازیگران صورت پذیرفته است. پیش بینی می شود تعدادی از عوامل و بازیگران فیلم سینمایی ناهید در دومین پروژه سینمایی آیدا پناهنده نیز همکاری نمایند.

پناهنده سال گذشته با فیلم سینمایی ناهید در بیش از سی فستیوال جهانی حضور موفقی داشت و موفق به دریافت جوایز نوعی نگاه فستیوال کن ۲۰۱۵ ،راجر ایبرت فستیوال شیکاگو، انجمن منتقدین سینمای فرانسه ، بهترین کارگردان فستیوال براتیسلاوا و …شده است.