سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب

سهام تهیه‌کنندگان سینمایی در سامانه VOD مشخص شد

vod

مدیر عامل عامل رسانه‌های تصویری از مشخص شدن سهام تهیه‌کنندگان سینمایی در سامانه VOD(سند) خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری سید مصطفی ابطحی مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری VOD(سند) اعلام کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان، نمایندگان شرکت های دارای مجوز VOD(سند) در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل شد پس از گفت وگو و رایزنی های فراوان در خصوص نحوه تقسیم درآمد ناشی از نمایش فیلم بر روی سامانه VOD(سند)، مقرر گردید که درآمد حاصل از نمایش فیلم بر روی سامانه سند به نسبت ۶۰ درصد برای دارندگان محتوا و تهیه کنندگان و ۴۰ درصد برای دارندگان مجوز VOD ( سند) پس از کسرحق السهم سازمان تنظیم مقررات تقسیم گردد.

وی عنوان کرد: این جمع بندی نتیجه اقدامی بود که خوشبختانه با تفاهم کامل میان دارندگان محتوا و دارندگان مجوز سند اتخاذ شد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری افزود: در این میان موسسسه رسانه های تصویری نیز برای صیانت از حقوق تهیه کنندگان و دارندگان محتوا به عنوان ناظر در نحوه تعیین حق السهم سازمان تنظیم مقررات نظارت خواهد کرد.

ابطحی همچنین یاد آور شد: این تصمیم گیری منظومه مدل اقتصادی راه اندازی سامانه VOD ( سند) را تکمیل و حقوق همه دست اندرکاران اعم از تولید کنندگان و نیز شرکت های تجمیع کننده را تعیین می کند. با اتخاذ این تصمیم همه بخش های دخیل در سامانه سند با قوت و هماهنگی مطلوب تلاش های خود را برای تقویت سامانه VOD(سند) انجام خواهند داد.

وی گفت: در این جلسه همچنین در خصوص محتوای صلح نامه میان  شرکت های تجمیع کننده و دارندگان مجوز سند از یک طرف و دارندگان محتوا از سوی دیگر تبادل نظر و با تصویب مفاد این صلح نامه راه برای اجرایی شدن توافق میان تولید کنندگان سینمایی با دارندگان مجوز سند فراهم شد.

ابطحی با تاکید بر این نکته که یکی از نتایج تاسیس سامانه VOD(سند) شکل گیری نهضت تولید محتوا و تلاش همه دست اندر کاران برای تولید محتواهای جذاب و ارائه آن به مخاطبان ملی و ایرانیان خارج از کشور برای تعمیق پیوند های آنان با فرهنگ دینی، ملی و بومی و نیز جذب مخاطبان بین المللی در حوزه تمدن ایران و نیز مخاطبان جهانی، به تشکیل کار گروه نهضت تولید محتوا نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسه که با حضور آقایان منوچهر شهسواری و علیرضا داوود نژاد به عنوان  نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان تشکیل شده بود. داوود نژاد پیشنهادات خود را در خصوص اهداف، اصول و روش های نهضت تولید محتوا را بیان کرد و مقرر شد با تشکیل کارگروه نهضت تولید محتوا  با حضور نمایندگان  همه صاحبان محتوا اعم از فیلم، موسیقی و … اقدامات عملی برای افزایش تولید فیلم های سینمایی و محتواهای سمعی بصری صورت پذیرد.

شورای سیاستگذاری VOD(سند) به مدیریت سید مصطفی ابطحی و حضور آقایان شهسواری، داود نژاد، منظری، سیاهکلی، عبدا… زاده، حمزه ای، فرجی و بهبهانی هر هفته در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>