- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلمساز شیلیایی برای حضور در جشنواره بین‌الملل عمار به تهران می‌آید

miguel-littin

به گزارش سوره سینما [1] ، سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در حالی تا چند روز دیگر آغاز به کار می‌کند که ۵۰۰۰ اثر از ۱۲۹ کشور جهان در آن شرکت دارند و با توجه به تنوع موضوعات جشنواره، آثار مختلفی هم در آن شرکت کرده‌اند.

«میگل لیتین»(Miguel Littín)، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور، یکی از چهره‌هایی است که به عنوان «میهمان ویژه» در این جشنواره حضور پیدا می‌کند.

«میگل لیتین» از جمله فیلمسازان و هنرمندان شیلیایی است که پس از کودتای امریکایی ژنرال «آگوسته پینوشه» علیه رئیس‌جمهور قانونی و محبوب کشورش، «سالوادور آلنده»، در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳، نزدیک به دو دهه از زندگی خود را در تبعید و خارج از وطنش گذرانده است.

این کارگردان سرشناس شیلیایی، جوایز و عناوین بسیاری در کارنامه دارد از جمله یک بار در سال ۱۹۷۶ میلادی برای فیلم «Acats de Marsusai»  درباره کارگران معادن شوره شیلی و بار دیگر هم در سال ۱۹۸۳ برای فیلم  «آلسینو و کندور» درباره انقلاب ضد امریکایی «ساندیست‌ها» در کشور نیکاراگوئه، نامزد جایزه اسکار در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان شده است.

بنابرین گزارش، سومین دوره بخش بین الملل جشنواره عمار، از روز سوم شهریور ماه به مدت سه روز، در مرحله اول خود با محوریت «مرور سینمای ضد کودتای جهان» برگزار می‌شود.