- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم «حبیب آقا» در راه چهارمین دوره جشنواره فیلم «فریزا» کوزوو

habib-agha

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم «حبیب آقا» به کارگردانی محمد حمزه ای به بخش مسابقه فیلم های بلند چهارمین دوره جشنواره فیلم «فریزا» کوزوو راه یافت و با دوازده فیلم دیگر از آمریکا، یونان، فرانسه، لهستان، روسیه، استونی، کرواسی، هلند، ایرلند، مقدونیه و ایتالیا به رقابت خواهد پرداخت.

«حبیب آقا» پیش از این  حضور موفقی در حشنواره های داخلی داشته که از جشنواره های فیلم یاس ،شهر، رضوی و.. جوایزی را دریافت کرده و تولید شبکه ۵ سیما است و از آخرین تولیدات رسانه ملی محسوب می شود که مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفت و این اولین حضور بین الملی این فیلم محسوب می شود.

در این فیلم حسین ملکی، سجاد افشاریان،علیرضا استادی، پوریا رحیمی سام، مریم بوبانی، بهاران بنی احمدی ، یداله شادمانی ،امید روحانی و…. بازی داشته اند.

محمد حمزه ای پیش از این فیلمهای ساخت  کوتاه و بلندی را از جمله «خراش»، «صدای پای باران» ، «پرواز» و فیلمهای کوتاه «مثل همیشه» ، «دور یا نزدیک» و «طبق عادت همیشگی» را در کارنامه ی خود دارد که از جشنواره های داخلی و خارجی جوایزی را دریافت کرده اند..

جشنواره بین‌المللی فیلم «فریزا» توسط سازمان هنرهای مستقل کوزوو تأسیس شده است و هرسال با شعار ترویج ارزش‌های جهانی از طریق زبان، فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی تا ۳۰ دقیقه و فیلم‌های بلند را به رقابت می‌گذارد. چهارمین دوره جشنواره از ۲ تا ۶ سپتامبر برابر با ۱۲ تا ۱۶ شهریور در فریزای کوزوو با برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی‌، برنامه‌های گردشگری و فرهنگی در فریزای کوزوو برگزار می‌شود.

در«حبیب آقا» پیام کرمی ، مهدی کیا (فیلمنامه نویس) ، سجاد پهلوان زاده (تدوینگر)،پیمان عباس زاده (تصویر بردار) ، حبیب خراعی فر (آهنگساز) ،علیرضا علویان (صداگذاری) با حمزه ای همکاری داشته اند.