- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از اولین پوستر فیلم سینمایی «باغ های زردآلو»

poster-baghhaye-zardaloo

به گزارش سوره سینما [1] ، «باغ های زرد آلو» اولین ساخته ی این کارگردان است که در سکوت خبری بصورت مشترک بین ایران و ارمنستان ساخته شده است و پوستر فیلم را بهداد صالحی طراحی کرده است.

پیش تولید «باغ های زرد آلو» تابستان سال گذشته در ارمنستان آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد در ارمنستان و بخشی در ایران فیلمبرداری شد و در ادامه تدوین و صداگذاری نیز در ایران انجام شده است.

فیلم به سه زبان ایرانی، ارمنی و انگلیسی ساخته شده است و بازیگران ترکیبی از چهره های مطرح ارمنستان و سه بازیگر ایرانی هستند و میتوان به پدرام انصارى، ناربه وارتان، سامول سرکیسیان، هوهانس آزویان، آزاده اسماعیل خانى، آرایک سرگیسیان، الیسون گنگى و مارو هاکوبیان به عنوان بازیگران فیلم اشاره کرد.

«باغ های زرد آلو» موضوعی اجتماعی دارد و داستان زندگی آرام جوان ایرانى ارمنى که از کودکى و پس از مهاجرت از ایران ساکن امریکا بوده است  وبرای خواستگارى از دختری مورد علاقه اش براى اولین بار وارد ارمنستان مى شود را روایت می کند.

جشنواره فیلم مونترال ۴ تا ۱۵ شهریور در کانادا برگزار می شود و «باغ های زرد آلو» بعنوان اولین حضور بین المللی اش به  این جشنواره راه یافته است و اکران آن بزودی در ایران و ارمنستان آغاز خواهد شد.

عوامل  و دست اندر کاران « باغ هاى زردآلو» عبارتند از: نویسنده و کارگردان پوریا حیدرى اوره، مدیرفیلمبردارى: اشکان اشکانى، طراحى و ترکیب صدا: علیرضا علویان، تدوین: احسان واثقى، صدابردار: سعید بجنوردى، گریم: محمود اسمانى، آهنگساز: گارگین آراکلیان، طراح صحنه: موسس هایک تادوسیان، طراح لباس: گلنارا گابریلیان، مدیرتولید: آرمین حق شنو، جلوه هاى ویژه میدانى :على منصورى، عکاس: آزاد امین رشتى، تصحیح رنگ: کامران سحرخیز، مدیر رسانه اى :منصوره بسمل، طراح پوستر و مواد تبلیغاتى: بهداد صالحى، دستیاران کارگردان آنا بیاتیان و لیلیت آبوویان، تهیه کنندگان على صدرایى و پوریا حیدرى اوره.