- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقد و بررسی «حوض نقاشی» در ماهنامه دنیای تصویر

donyaye-tasvir266

در شماره تازه ماهنامه سینمایی «دنیای تصویر» میزگردی درباره فیلم «حوض نقاشی» با حضور مازیار میری کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده منتشر شده است.

سوره سینما- شماره ۲۲۶ ماهنامه سینمایی «دنیای تصویر» که به مدیر مسئولی و سردبیری علی معلم منتشر می‌شود، با صفحات ویژه اخبار و تولید شروع می‌شود.یادی از رفتگان بهار، گفتگویی با کیانوش عیاری درباره فیلم «بودن یا نبودن» و حضور زنده یاد عسل بدیعی در آن، اخبار تولید در سینمای جهان و نگاهی به جلوه های نمایشی نوروز در سینمای ایران مطالبی است که در این شماره می خوانید.

«یک گام به پیش، یک گام به پس» عنوان میزگرد این شماره دنیای تصویر درباره فیلم «حوض نقاشی» است. علی معلم، امیر قادری و جواد طوسی در این جلسه تحلیل و ارزیابی خود از این محصول حوزه هنری را با مازیار میری و منوچهر محمدی مطرح کرده‌اند. در بخشی از این گفتگو محمدی عنوان کرده: پیشنهاد «حوض نقاشی» این است که یک خرده از این عقل حسابگر فاصله بگیرید و با هم حرف بزنید. این امکان دیالوگ و گفتن باعث می شود بحران ها به زبان بیایند.

مازیار میری هم گفته: لازمه یک فیلم ماندگار این است که هویت شناسنامه ای و پیام خودش را داشته باشد. هر چقدر سال های بعد بشود راجع به پیامش حرف زد، فیلم ماندگارتری است. علی معلم منتقد و روزنامه نگار گفته: من احساس می کنم ضعفی در کارگردانی ما اتفاق افتاده و فردیت فیلمساز دچار درگیری و شکست ها شده به طوری که وقتی داستانی را بیان می کند در آن داستان نشانه ای از اراده برای تغییر وضعیت نمی بینید. فیلمسازی که هر جا می آید می گوید حالم بد است. به نظرتان از این چی بیرون می آید؟ برای ناصرالدین لرزان بردند گفت من این را نمی خورم. گفتند چرا؟ گفت این خودش را نمی تواند نگه دارد من را نگه دارد؟

جواد طوسی منتقد سینما عنوان کرده: من فکر می کنم منوچهر محمدی و مازیار میری در حد بضاعتشان سعی کرده اند فیلمی بسازند که پیروزی اراده در آن نمود داشته باشد. چطور پای چپ من جیم شریدان ساخته می شود فیلم خوبی است اما «حوض نقاشی» فیلم بد و پرتی می شود.

امیرقادری در بخشی از این نشست گفته: شخصیت های شما در «حوض نقاشی» نمی توانند از خیابان رد شوند، از هر گونه نشانه تغییر و تفاوت و از شهر می ترسند. یعنی شما همچنان عوض تولید نگران سهمیه و در آمد و قیمت ارزان تر کالاهایی هستید که به قیمت پول نفت برای شخصیت ها باید فراهم شود. شما دلتان در فیلم با نظم قدیم است.

بررسی مجموعه های نوروز ۹۲، راهنمای سریال های خارجی، گزارشی درباره اقتباس های مهم از رمان بینوایان و … بخش های دیگر این ماهنامه است. شماره ۲۲۶ دنیای تصویر ۱۰۶ صفحه و ۵۰۰۰ تومان است.

PictureWorld226Cover [1]