سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان نخستین جشنواره هنری «حقوق بشر آمریکایی» معرفی شدند

hoghoogh-bashar-usa

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری «حقوق بشر آمریکایی»، از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد فرهنگی تقدیر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، عصر روز یکشنبه هفتم شهریور ۱۳۹۵، تالار سوره حوزه هنری میزبان مسئولان فرهنگی و همچنین هنرمندانی بود که با دغدغه اسلامی و ضداستکباری، آثار هنری خودشان را در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره حقوق بشر آمریکایی ارسال کرده بودند.

هیئت داوران این جشنواره شامل مرتضی گودرزی دیباج، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا نیرومند، کوروش پارسانژاد و سیداحسان باقری پس از دو مرحله کارشناسی و داوری آثار رسیده به جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی، در نهایت در هر بخش آثار حائز رتبه اول تا سوم و همچنین آثار قابل تقدیر را مشخص کردند که از آثار برگزیده و همچنین آثار تقدیری، با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه، از افراد برگزیده تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

عکس چیدمان: این بخش برگزیده نداشت اما از فاطمه عرفانیان، علی اکبری، محمدجواد بهادری‌فر و نفیسه بندری تقدیر شد.

اینفوگرافیک: محسن راستی‌پور رتبه سوم، مجتبی غریب‌نواز و حسین رستمی به طور مشترک رتبه دوم، علیرضا خدامرادی رتبه اول.

کاریکاتور: حمید صوفی رتبه سوم، اکبر تراب‌پور رتبه دوم، مازیار بیژنی رتبه اول. در این بخش، جایزه ویژه چهره به آرش فروغی اهدا شد.

موشن گرافیک: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی رتبه سوم، محمدرضا قلی‌پور رتبه دوم و سیدمرتضی خلیل‌پور رتبه اول.

پوستر: محمد براتی رتبه سوم، یونس رجبی رتبه دوم و امیر بایرامی رتبه اول.

گفتنی است نخستین جشنواره حقوق بشر آمریکایی چندی پیش فراخوان خود را منتشر کرد و با استقبال چشمگیر مخاطبان و اهالی هنر روبه‌رو شد. این جشنواره با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص «حقوق بشر آمریکایی» و نام‌گذاری هفته دوم تیرماه هر سال به این نام، توسط دبیرخانه پویش مردمی «افشای حقوق بشر آمریکایی» با همکاری موسسات و نهادهای مردمی با هدف معرفی چهره واقعی مدعیان جهانی حقوق بشر با استفاده از ابزار هنر برگزار شد. تا پایان تیرماه و آخرین مهلت برای ارسال آثار هنری به این جشنواره، حدود ۸۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به حوزه هنری البرز به عنوان دبیرخانه در گرایش‌های موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر و تابلو مقاله، عکاسی چیدمان و کاریکاتور فرستاده شد. این ۸۰۰ اثر توسط ۳۵۰ نفر از هنرمندان ارزشی سراسر کشور در جشنواره شرکت داده شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>