سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جایزه «بهترین اثر از منظر شهدا» در جشنواره فیلم مقاومت اهدا می‌شود

moghavemat-fest

جمعی از فرزندان شهدا به بهترین اثر سینمایی از منظر خود در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جایزه خواهند داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره‌ فیلم مقاومت، جایزه « بهترین اثر از منظر شهدا» عنوان یکی از جوایز این جشنواره است که با داوری ۱۰تن از فرزندان شهدا و نیز پدر شهید هسته‌ای «مصطفی احمدی روشن» به بهترین فیلم سینمایی نمایش داده شده در این رویداد هنری اهدا خواهد شد.

محمد خزاعی دبیر جشنواره که به اتفاق سعید الهی دستیارش در این رویداد سینمایی برای اعطای احکام داوران این بخش در محل کانون همبستگی با فرزندان شاهد حضور پیدا کرده بود، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور خانواده معظم شهدا درجشنواره فیلم مقاومت گفت: بی‌تردید انتخاب سینمایی خانواده شهدا میتواند الگوی بسیار موثر و مطلوبی در مسیر تولیدات جامعه سینمایی کشور باشد.

وی اذعان داشت: شهید و شهادت دو واژه عمیق از مفهوم مقاومت و پایداری در راه خداست و لذا حضور خانواده شهدا قطعا برکت و تاثیرات این جشنواره را دو چندان خواهد کرد.

الهی نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: هنرمندان و فیلمسازان فعال در عرصه سینمای انقلاب و مقاومت همواره از اینگونه بازخوردهای اجتماعی به ویژه از میان وابستگان شهدا استقبال کرده و با تکیه بر همین نظرات و ارزیابی ها، مفاهیم متعدد انقلاب را به ظرافت در آثارشان گنجانده و به تماشاگران منتقل می‌کنند.

بنا بر این گزارش پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز به نمایندگی از داوران این بخش در سخنانی تاکید کرد: فیلمسازان در مسیر تولیدات خود می‌بایست به ویژگیهای عقیدتی و رفتاری شهدا و خانواده‌های آنان به عنوان وارثان آن بزرگواران توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مخاطبان علاوه بر لذت بردن از قصه فیلم از لحاط محتوایی نیز بهره کافی را از یک فیلم ببرند.

همچنین دکتر عامریان فرزند شهید و مدیر کانون همبستگی با فرزندان شاهد گفت: زبان هنر به ویژه سینما بهترین ابزار برای انتقال پیام و اهداف شهدا به نسل‌های مختلف است و حضور هدفمند و منسجم فرزندان شاهد در اینگونه برنامه‌های فرهنگی، به تعاملات و گفتگوهای بیشتر میان این خانواده‌ها و اهالی محترم سینما منجر خواهد شد.

عامریان گفت: آثار سینمایی با محتوای مفهومی مدنظر خاتواده‌های شهدا در صورتیکه از ساختار و فرم قابل قبولی برخوردار باشند بی‌شک از اقبال عمومی نزد همه خانواده‌های مسلمان ایرانی هم برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد:  همانطور که از نام جشنواره برمی‌آید مقاومت خارج از ایثار و شهادت نمی‌تواند تعریف شود و در واقع مفهوم شهادت در آن مستتر است.

وی درادامه افزود: شهادت شامل ۲ بخش است که یک بخش در صحنه نبرد و دیگری مربوط به سبک زندگی و منش ایثارگران است. آنچه در صحنه نبرد اتفاق می‌افتاد هم‌رزمان آنها باید راوی باشند اما آنچه در سبک زندگی مطرح می‌شود درباره آن باید خود ایثارگر و یا خانواده آنها صحبت کنند.

عامریان خاطرنشان ساخت: در خصوص هنر که ارزشمند است و به عنوان الگو مصادیق بارز قرار دارد آنچه دیده می‌شود احساسات پاک هنرمندان است که بر اساس برداشت‌هایی که می‌شود آنرا به منصه ظهور می‌گذارند اما گاهی چون خود ایثارگر و شهید حضور ندارد فیلم‌ها و آثار هنری منطبق با واقعیت نمی‌شود و واکنش‌ها را برمی‌انگیزد.

مسئول بخش داوران فرزندان شهید جشنواره مقاومت خاطرنشان کرد: اینکه پیامی که داده می‌شود تا چه اندازه با واقعیت منطبق باشد نکته مهم دیگر بود، علاوه بر آن موجب ارتقاء جشنواره  و آثار آن می‌شود ضمن اینکه انتخاب‌ها را شایسته‌تر می‌کند تا از این طریق بتوانیم در جهات آرمان‌های نظام گام‌های موثرتری را برداریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>