- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رکوردزنی با بلیت ۱۵۰۰۰ تومانی!/ چرا فرهادی برای رکوردزنی به دوپینگ نیاز دارد؟

Forooshandeh

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، نمایش عمومی فیلم سینمایی «فروشنده» تازه ترین ساخته اصغر فرهادی در حالی از روز چهارشنبه آغاز شد که بسیاری از بلیت‌های این فیلم پیش از آغاز اکران پیش فروش شده بودند. بلیت‌هایی که با نظر عجیب شورای صنفی نمایش و با وجود اعتراض بسیاری از رسانه‌ها، با افزایش قیمتی ۳۰ درصدی در اختیار مخاطبان قرار گرفتند.

پیش از این و در واپسین روزهای باقیمانده به آغاز اکران این فیلم سینمایی در گزارشی به بررسی این موضوع پرداختیم که افزایش قیمت بلیت‌های فیلم سینمایی فروشنده، سو استفاده از نام اصغر فرهادی و نوعی دوپینگ در جهت بالابردن میزان فروش جدیدترین ساخته این کارگردن است. هرچند که تنها ساعتی پس از انتشار این گزارش و اعتراضات گسترده سایر رسانه‌ها به این حرکت غیرمنطقی شورای صنفی نمایش، خبری در رسانه‌ها منتشر شد که با خواست اصغر فرهادی قیمت بلیت‌های فیلم سینمایی فروشنده به همان حالت عادی بازگشته است.

هرچند که در عمل نه تنها قیمت بلیت‌های این فیلم سینمایی کاهش پیدا نکرد بلکه حتی سینماهای غیرمدرن نیز اقدام به افزایش قیمت‌ بلیت‌های این فیلم سینمایی کردند تا در سایه سکوت شوراس صنفی نمایش به این حرکت غیرقانونی، هفتمین ساخته اصغر فرهادی به یاری افزایش قیمت بلیت‌هایش بتواند به رکوردی تازه در سینمای ایران دست پیدا کند.

جالب آن که با وجود ادعای برخی از رسانه‌های حامی جریان روشنفکری سینمای ایران و مانور آن‌ها بر میزان بالای فروش افتتاحیه فیلم سینمایی «فروشنده» و دستیابی آن به بالاترین میزان فروش روزانه در سینمای ایران، منصور سهراب‌پور؛ یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» در گفت‌وگو با خبرگزاری صبا انتشار این گونه خبرها را نوعی فضاسازی در جهت افزایش فروش این فیلم می‌داند.

وی در ارتباط با صحبت‌هایی که مبنی بر رکوردشکنی فروش فیلم سینمایی «فروشنده» اعلام می‌شود، گفت: اوایل اکران فیلم سینمایی «من سالوادورنیستم» این اثر به رکورد فروش ۶۰۰میلیون تومان در ۲۴ساعت رسید، به‌نظرم ایجاد این فضاسازی‌ها مانند فروش بلیت اولین اکران «فروشنده» در ساعت ۶:۴۵ بامداد مانور تبلیغاتی است، زیرا یک‌سوم سالن هم پر نشده بود.

سهراب‌پور با اشاره به این‌که پنجاه‌میلیون تومان از فروش ۲۵۰میلیون تومانی «فروشنده» روز نخست اکران این اثر در پردیس کوروش کسب شده است، گفت: در هر صورت برای این اثر سینمایی در اکران آرزوی موفقیت می‌کنم ولی در مورد رکوردی که صحبت می‌کنیم، چون صاحب آن رکورد ما هستیم و نسبت به آن اشراف داریم، هنوز رکورد «من سالوادور نیستم» از نظر من شکسته نشده است؛ به‌عبارت دیگر رکورد فروش روزانه ۶۰۰میلیون تومان این اثر هنوز رخ نداده است، البته امیدوارم آثار سینمایی که به نمایش درمی‌آیند، رکورد فروش «من سالوادور نیستم» را بزنند تا حال خوب سینما همچنان ادامه پیدا کند.

به نظر می‌رسد آنچه که این روزها به عنوان رکوردزنی فیلم «فروشنده» در سینمای ایران در برخی از رسانه‌ها منتشر می‌شود، بیشتر از آن که ریشه در واقعیت داشته باشد، مانوری تبلیغاتی برای بالابردن میزان فروش این فیلم سینمایی است.