- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شب پاسداشت یدالله صمدی برگزار می‌شود

shabe-samadi

 

به گزارش سوره سینما [1] ، یاسر عطار دبیر سلسله برنامه «شب های فرهنگی، هنری مراغه» گفت: روز بیستم شهریورماه تالار عبدالقادر مراغی میزبان اهالی هنر، اصحاب رسانه و علاقه مندان این عرصه خواهد بود تا تکریم یدالله صمدی سینماگر شناخته شده کشور را شاهد باشند.

عطار افزود: شب های مراغه نهادیست غیرانتفاعی که به همت چند تن از دوستداران حوزه فرهنگ کشور اداره می شود. این سلسله برنامه ها می کوشد با معرفی و بازنمایی مفاخر فرهنگ و هنر ایران در نهاد جوانان بذر آگاهی و همت بکارد که چهارمین شب به پاسداشت مقام هنری یدالله صمدی فیلمساز برجسته مراغی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این برنامه که با حضور مدیران فرهنگی استان آذربایجان شرقی، مراغه و نیز برخی از  اساتید بنام سینما و هنرمندان تئاتر برگزار خواهد شد، ضمن معرفی و گرامیداشت استاد صمدی، با پیام زیست محیطی؛ «بحران آب را جدی بگیریم» همراه خواهد بود.

دبیر برنامه شب های فرهنگی با اشاره به اینکه هر برنامه فرهنگی می کوشد تا بتواند باری از دوش مشکلات جهان معاصر بردارد توضیح داد: تغییر الگوی مصرف آب نیز نیازمند راه کارهای اساسی فرهنگی است. امید می رود این برنامه نیز در انجام رسالت خود موفق باشد.

وی همچنین از تهیه کلیپ ۱۵ دقیقه ای، توسط سیامک جاوید خبر داد و گفت: این کلیپ روایت صمیمی از دقایق حیات ظاهری یداله صمدی، واگوکننده امیدها، رنج ها و تلاش های انسانی است برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور.

گفتنی است؛ بنیاد عبدالقادر مراغی در شهرستان مراغه حامی و پشتیبان این برنامه فرهنگی و هنری است.