- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

باکس آفیس سینماهای بریتانیا در تصرف سوسیس‌ها!

sausage-party

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از اسکرین، انیمیشن «سوسیس پارتی» از کمپانی سونی به سلطه دو هفته‌ای «در جستجوی دوری» در راس باکس آفیس بریتانیا خاتمه داد و به محض اکران در صدر فروش سینماها نشست.

این فیلم انیمیشن که مناسب بزرگ‌ترهاست با فروش ۳.۶ میلیون دلاری خود در ۵۲۵ سالن سینما اکران شد و در راس نشست. این فروش در هفته افتتاحیه تقریبا دو برابر بیشتر کمدی‌های قبلی ست روگن از جمله «این آخرش است» با فروش ۱.۸۶ میلون دلار و «سوپر بد» با فروش ۱.۹۸ میلون دلار است.

این انیمیشن سه‌بعدی و کمدی به کارگردانی گرگ تیرنان و کنراد ورنن و نویسندگی کایل هانتر، آریل شفیر، اوان گلدبرگ و ست روگن است. از صداپیشگان این اثر می‌توان به ست روگن، کریستن ویگ، جونا هیل، بیل هیدر، مایکل سرا، جیمز فرانکو، دنی مک‌براید، کریگ رابینسون، پل راد، نیک کرول و ادوارد نورتون اشاره کرد.

به نظر می‌رسد «سوسیس پارتی» شانس زیادی داشته باشد که هفته دیگر هم در راس باکس آفیس بماند هر چند «بن هور» و «نفس نگش» هم در راه هستند.

در مکان دوم باکس آفیس بریتانیا «برادری» جای گرفت و با فروش ۲.۶۴ میلیون دلاری شروع قابل توجهی را رقم زد. البته این رقم از فروش در هفت روز اما تنها در ۲۲۰ سالن سینما کسب شده است. این درام بریتانیایی است و نوئل کلاک آن را ساخته و در آن بازی کرده است. این فیلم برای نمایش در بخش ویژه جشنواره فیلم تورنتو انتخاب شده است.

در مکان سوم باکس آفیس بریتانیا «در جستجوی دوری» جای گرفت که در ششمین آخر هفته اکرانش ۲ میلیون دلار فروش کرده است. جدیدترین محصول پیکسار و سونی با فروش ۲ میلیون دلاری همچنان به آینده امیدوار است.

این انیمیشن در مجموع تاکنون در بریتانیا ۵۱.۹ میلیون دلار فروخته و دومین فیلم پرفروش سال بوده است. «کتاب جنگل» در مکان اول پرفروش ترین فیلم سال برتیانیا جای دارد و انیمیشن «درون بیرون» با فروش ۵۲.۴ میلیون دلار به نظر می‌رسد سومین فیلم پرفروش سال شود، زیرا «درجستجوی دوری» هنوز به فروش خود ادامه می‌دهد.

فیلم چهارم باکس آفیس بریتانیا ‌«مامان‌های بد» با فروش ۱.۵۵ میلیون دلار در مجموع ۵.۳۱ میلیون دلار در دو هفته فروخته است. در این کمدی آمریکایی میلا کونیس در نقش یک مادر بد ظاهر شده است که مسئولیت های زیاد او را خسته و پراسترس کرده است. ریچل برای رها شدن از این فشارها با دو مادر دیگر همراه می‌شود تا کمی از کار فاصله بگیرد. کارگردان فیلم جان لوکاس و اسکات مور و بازیگران آن میلا کونیس، کریستینا اپل‌گیت و کریستن بل هستند.

«جوخه خودکشی» نیز هر چند حدود ۴۰ درصد کاهش را تجربه کرده و ۱.۰۴ میلیون دلار این آخر هفته کسب کرده است، اما در مجموع ۴۳.۴ میلیون دلار فروش کرده که رقم بالایی برای فروش در پنج هفته است.