- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

چهار عنوان فیلم با محوریت جنایات آل سعود در جشنواره مقاومت

arabestan-roobe-zaval

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، علاوه بر پنج فیلم اعلام شده در بخش مسابقه سینمای ایران، چهار عنوان فیلم با محوریت جنایات عربستان از کشورهای انگلستان و کنیا و یمن در دو بخش کوتاه و مستند جشنواره به نمایش در می‌آید.

بر پایه این خبر، عناوین فیلم‌های به این ترتیب است:

عربستان-یک رژیم رو به زوال به کارگردانی مرتضی جعفر از کشور انگلستان است. موضوع آن به این شرح است:  آیا رژیم سعودی رو به زوال است؟ آیا جنگ، پارتی بازی، کسری بودجه، سقوط ارزش نفت و بی‌ثباتی در منطقه اشاره به یک کشور در حال گذار است؟ یا رژیم برای بقا مبارزه می‌کند؟

مکتب ابن تیمیه- ریشه تروریسم ساخته مصطفی مسعود از انگلستان/ این فیلم نگاهی دارد به ریشه و ایدئولوژی وهابیت، که توسط محمد ابن عبدالوهاب و تحت تاثیر نوشته‌های ابن تیمیه پایه‌گذاری شد. این مستند به مطالعه‌ی تعالیم و آموزه‌های وهابیت و دلایل نفرت شدید آن نسبت به دیگر ادیان و مذاهب می‌پردازد.

زیر خاکستر ساخته احمد معمری از کشور کنیاست که روایت حمله عربستان سعودی به کشور و مردم بی‌گناه یمن و مقاومت دلیرانه مردم یمن است.

سرزمین دو بهشت ساخته وحید محمدالعلفی از کشور یمن است که روایت مردم بی‌گناه یمن در زیر آتش باران سعودی‌ها و ویرانی‌های حاصل از جنگ در کشور و ملت یمن …

علاوه بر این آثار پنج عنوان فیلم با موضوع فاجعه منا و عربستان در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت به نمایش درمی‌آیند: عروج بی‌خروش به کارگردانی امیر مهریزدان و تهیه‌کنندگی مصطفی خیرپور (مستند)/ آقای سفیر به کارگردانی ناصر نادری و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی روایت فتح(مستند)/ آنجا کربلا شد به کارگردانی محسن جهانی و محسن عقیلی به تهیه‌کنندگی محسن جهانی(مستند)/ خیابان ۲۰۴ به کارگردانی محمدامین امامی و تهیه‌کنندگی خانه طراحان انقلاب اسلامی (پویانمایی)/ می‌کشیم به کارگردانی سیدمهران علوی و تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج(نماهنگ).

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار “تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی” به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.