- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حامد کلاهداری: ۵۰ درصد سرمایه ساخت «۱+۵» تامین شده است

hamed-kolahdari

به گزارش سوره سینما [1] ، حامد کلاهداری در رابطه با آخرین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مراحل فنی فیلم سینمایی «شاباش» آماده نمایش است و این روزها بیشتر درگیر آماده‌سازی اقلام تبلیغاتی این اثر سینمایی هستم، شرکت گویافیلم، پخش‌کننده این اثر سینمایی است و به احتمال قوی تا اواخر پاییز این فیلم به نمایش عمومی درخواهد آمد.

وی با اعلام این‌که قطعا امسال فیلم دیگری در مدیوم سینما خواهم ساخت، گفت: موضوع این اثر بیشتر مربوط به طبقه ضعیف است و جریان روایی این سناریو حول محور مشکلات اقتصادی چند کارگر در کارخانه‌ای است که رگه‌های کمدی هم در آن دیده می‌شود.

این کارگردان در ارتباط با نام این سناریو عنوان داشت: اسم این اثر«۱+۵» است، شاید اسم این فیلم تصور ساخت یک اثر سیاسی را در ذهن‌ها تداعی کند ولی این اسم، کوچک‌ترین ارتباطی با مسائل سیاسی روز ندارد، همچنین نگارش و بازنویسی این سناریو به پایان رسیده و تاکنون ۵۰درصد سرمایه ساخت آن تامین شده است. امیدوارم با جذب ۵۰درصد باقی‌مانده سرمایه، ساخت آن را در زمستان سال جاری فراهم کنیم.

کلاهداری در رابطه با سکوت خود در رسانه‌ها گفت: به‌قدری ناجوانمردانه بر من تاختند که دیگر حرفی برای گفتن باقی نماند و به‌علت این‌که در ۲۷سالگی فیلمی را ساختم که بزرگان سینما با بازی در آن در حق من پدری کردند، مایه دردسر شد، آغاز این دردسرها از همان اولین فیلم سینمایی که ساختم؛ «شکلات داغ» کلید خورد.

وی با اشاره به این‌که من بچه سینما هستم، تصریح کرد: من از سال۱۳۶۹ وارد عرصه بازیگری شدم و از سال ۱۳۷۶ وارد سینما شدم، اصلا هم آدم سیاسی نیستم، تنها فیلمی اکشن ساختم که خیلی کمتر از فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به سیاست می‌پردازد.

حامد کلاهداری درخصوص دستمزد خود در فیلم سینمایی «پایان‌نامه»، بیان کرد: چهل‌میلیون تومان برای کارگردانی و ۳۵میلیون تومان برای مجریگری طرح این اثر دریافت کردم که تمام اسناد آن موجود است، البته به‌مراتب دستمزد من در فیلم سینمایی «شکلات داغ» بالاتر از این ارقام بوده است.

کارگردان «پایان‌نامه» با اشاره به این‌که صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «شاباش» یک‌سال‌ونیم زمان برد، گفت: طی این مدت جواد شمقدری مجوز تولید این اثر را به من نمی‌داد که علت آن هم نکاتی بود که علاقه داشت در «پایان‌نامه» اعمال شود و به تصویر کشیده شود که من مقاومت کردم و تنها به‌علت جوانی دو سکانس در این فیلم به من هجمه شد ولی تا پایان عمر خود از این فیلم دفاع خواهم کرد چرا که این اثر برند و لوگوی من است.

وی با اشاره به این‌که اگر زمان به عقب برگردد «پایان‌نامه» را در این مقطع نمی‌سازم، تشریح کرد: به‌خدا قسم هدفم از ساخت این اثر تنها این بود که بگویم تنها عده‌ای جوان قربانی در آن سال قربانی شدند و تنها یک بازی صورت گرفته بود که دود آن در چشم جوانان رفت.

کلاهداری در رابطه با فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» که موضوع مشابه‌ «پایان‌نامه» دارد، گفت: در حال حاضر هجمه‌ها نسبت به ساخت این آثار کاهش پیدا کرده است به‌عبارتی دیگر شاید «پایان‌نامه» جاده ساخت آثار این‌چنینی را صاف کرد و تاوان زیادی هم در این راه داد درضمن تهیه‌کننده «ماه‌گرفتگی»، مدیر تولید «پایان‌نامه» بوده و با شرایط ساخت آثاری چون «ماه‌گرفتگی» کاملا آشناست.

کارگردان «شکلات داغ» در آخر با اشاره به این‌که هیچ‌وقت بابت ساخت «پایان‌نامه» عذرخواهی نمی‌کنم، افزود: متاسفانه ترس باعث عذرخواهی بازیگرانی چون حامد کمیلی و بهاره افشاری و… از نقش‌آفرینی در «پایان‌نامه» شد که در این ارتباط هم صحبت‌های زیادی دارم. به‌عنوان مثال بهاره افشاری قبل از بازی در «پایان‌نامه» در سینما نامش مطرح نشده بود و فیلم خاصی بازی نکرده بود و پس از پیشنهاد بازی در«پایان‌نامه» به‌قدری خوشحال بود که نمی‌توانم با واژه‌ای خوشحالی وی را توصیف کنم ولی متاسفانه بعد صحبت‌‌هایی کرد که تاسف‌برانگیز بود.

منبع: خبرگزاری صبا