- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان فیلم سینمایی «نفس» تقدیر شد/ تحسین بازی مریلا زارعی در «شیار ۱۴۳»

taghdir-nafas1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم «نفس»، چهارمین همایش بزرگ شعر و موسیقی عصر روز گذشته ۲۳ شهریورماه با شعرخوانی جمعی از شعرا به همت کانون ادبی زمستان در تالار ایوان شمس برگزار شد و نرگس آبیار کارگردان سینما به پاس فعالیت های ادبی و ساخت فیلم های خود براساس اقتباس های ادبی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم مصطفی رحماندوست، محمدرضا عبدالملکیان، سعید بیابانکی، غلامرضا طریقی، علیرضا آذر و رضا رفیع شعرخوانی کردند و قطعه موسیقی که حجت اشرف زاده به آهنگسازی بهروز صفاریان برای فیلم «نفس» خوانده است نیز برای حاضران پخش شد.

taghdir-nafas2 [2]

در این مراسم علاوه بر نرگس آبیار، مریلا زارعی به دلیل بازی شاعرانه خود در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» و بهرام دهقانیار آهنگساز مجموعه های تلویزیونی مانند «خانه مادر بزرگ»، «آقای حکایتی» و «خانه سبز» نیز  مورد تقدیر قرار گرفتند.

فیلم سینمایی «نفس» سومین تجربه سینمایی نرگس آبیار  پس از فیلم «اشیاء…» و «شیار ۱۴۳» است. این فیلم بر اساس رمانی از نرگس آبیار به همین نام ساخته  شده  است.

taghdir-nafas3 [3]

آبیار فعالیت های ادبی خود را از سال۱۳۷۶ آغاز کرده و تا کنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب نوشته است.

«نفس» تازه ترین تجربه سینمایی نرگس آبیار است که به تهیه کنندگی شرکت نور تابان، محمد حسین قاسمی و ابوذر محمدی ساخته شده است و از تاریخ ۲۸ مهرماه در گروه  سینمایی کوروش اکران می شود.