- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم مستند «مرشد چلویی» رونمایی می‌شود

morshed-cheloyee

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، مراسم رونمایی فیلم مستند مرشد چلویی در روز جمعه ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۷ با حضور خاندان میرزا احمد عابد نهاوندی ، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار همایش های کوثر برگزار می شود.

بنابراین گزارش، این مستند ۵۵ دقیقه ای شخصیت، حواشی متن زندگی و سیره ی عملی میرزا احمد عابد نهاوندی معروف به حاج مرشد چلویی متخلص به ساعی، از کسبه ی بازار قدیم تهران را به تصویر می کشد وی متخلص به ساعی حکیم بود و اشعارش در دیوانی به نام «دیوان سوخته» بارها تجدید چاپ شد.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: نویسنده، پژوهشگر و کارگردان: احمد کشاورز صدیق/ تدوین: حسین نشاطی / طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی/ تصویر بردار: سامان مختاری/ اصلاح رنگ و نور : یحیی محمد علیی/ تهیه کننده: موسسه تصویرشهر

احمد کشاورز پیش از این مستندی با همین ساختار و از نوع مستند پرتره (شخصیت) و در مورد طیب حاج رضایی (معروف به طیب خان) ساخت که در جشنواره فیلم حقیقت مورد تقدیر قرار گرفت. از دیگر آثار این کارگردان می توان به مجموعه مستند جنجالی مداح ، مجموعه مستند عقبه ، مستند متروبان ، تاک شو خدا و دیگر هیچ ، مستند موبایلی اربعین و مستند زندگی تهران اشاره کرد.

حضور برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند جهت شرکت در مراسم به تالار کوثر واقع در خیابان طالقانی، میدان فلسطین، جنب مسجد امام صادق (ع) مراجعه فرمایند.