- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیین دیدار فیلم «نوراستنی» در موزه سینما برگزار شد

norasteni-ekran

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مشاور رسانه ای فیلم «نوراستنی»، امید توتونچی در ابتدا ضمن خوشامد به مهمانان حاضر در مراسم ازعلی غلامی ،محمد رضا نوریان و علیرضا منصوری  که گروه پشت صحنه این فیلم را تشکیل می دادند، خواست تا روی صحنه بیایند.

توتونچی ادامه داد: خدا را شاکر هستم فیلمی که با حمایت دوستانم ساخته شد و مخلصانه من را حمایت کردند،مهلت نمایش داده شد،چرا که هر فیلمسازی زمانی که فیلمش را می سازد آرزو می کند که فیلم در کنار مخاطبش قرار بگیرد و راهش را پیدا کند.خدا را شکر، گروه هنر و تجربه این فرصت را به ما داد و از اقای علم الهدی،مزلقانی ،عابدی،شهرام مکری و دیگر دوستان در این گروه سینمایی تشکر می کنم که این فرصت را برای فیلمسازانی مثل ما فراهم کردند.

این کارگردان درباره انتخاب موضوع فیلم «نوراستنی» گفت: دوست داشتم در این فیلم تجربه کنم که چطور می توان به یک شخصیت جان بخشید و سعی کردم در حد توانم«سایکو درام» کار کنم ومعتقدم وقتی قواعد ژانری در سینما رعایت می شود می تواند در جذب مخاطب موفق تر عمل کند.بنابراین، در این فیلم به سمت نوعی از اختلال روانی رفتم که اسم ان«نوراستنی» است،به این معنا که وقتی می توان به یک فرد گفت روانی و یک واژه خیلی کلی است،همان قدر هم واژه «نوراستنی» کلی است و نوعی  اختلال روانی است که به اعصاب مربوط می شود و خصوصا بین جوانها بیشتر شایع است.همه این اختلال را دارند و تنها درصد بندی ان متفاوت است .

در ادامه عوامل فیلم، چند دقیقه ای کوتاه صحبت کردند،اسا محمدکاظم یکی از بازیگران این فیلم  گفت: با این گروه فیلم‌های کوتاه مختلفی کار کرده بویم، اما از یک جایی به بعد آقای توتونچی تصمیم گرفت دغدغه‌هایش را مکتوب کند و بعد از آن، این فیلم سینمایی ساخته شد.

سینا راستگو نیز گفت: همه کسانی‌که اینجا هستند، تقریبا هم سن و سال هستند و این یعنی ما جوانها داریم میایم.

زهرا بهروزمنش از دیگر بازیگران این فیلم گفت: کاش سه سال قبل فیلم فرصت اکران پیدا می‌کرد و که ای کاش این فرصت به جوانها سر وقتش داده شود.این فیلم در فستیوال های مطرحی شرکت کرد و جایزه گرفت و این نشان  می دهد که ارزش دیدن دارد.

سالار کریمخانی هم با اشاره به اینکه از سال‌های ۸۷-۸۸ با امید توتونچی همکاری داشته است، اظهار کرد: در آن زمان وقتی امید تصمیم گرفت فیلم بلند بسازد، از واژه چریکی کار کردن استفاده کرده بود و وقتی وارد کار شدیم، دیدیم که واقعا چنین شرایطی است . آقای توتونچی در ساخت فیلم بیشتر درگیر بازی‌ها و داستان بود، تا اینکه خودش را درگیر پلان‌ها یا به وجود آوردن فضاهای عجیب و غریب کند و من خوشحالم که به او اعتماد کردم.

علی غلامی که خودش را یکی از چهار نفری که در پشت دوربین حضور داشته، معرفی کرد، گفت: از گروه سینمایی هنر و تجربه تشکر می کنم که این فرصت را فراهم کردند این فیلم در ایران هم اکران شود،ما در زمان فیلمبرداری خیلی تنها بودیم  یک مقداردر زمان اکران هم تنها هستیم اما وقتی استقبال از فیلم را می بینم خوشحال می شوم که شما ما را تنها نگذاشتید.

محمد رضا نوریان نیز گفت: خدا را شکر امید توتونچی به ما اعتماد کرد و ما را برای این فیلم انتخاب کرد و با عوامل کم و بودجه محدود یک فیلم بلند ساختیم ،بعد از این فیلم با همین عوامل یک فیلم کوتاه به اسم«شب»را ساختیم که به تازگی در گروه هنر و تجربه اکران شده وپیشنهاد می کنم فیلم«شب»را ببینید، که یک گروه با دیدگاه متفاوت می تواند دو فیلم مختلف بسازد.

پولاد مختاری بازیگر نقش اصلی این فیلم هم با تاکید بر اینکه این فیلم با همت و انرژی همان چهار نفر اصلی جمع شده است،گفت: اگر فیلم را دیدید و دوست داشتید، برای آن تبلیغ کنید تا در این سانس‌های محدود دیده شود.

مهسا محمد کاظم نیز گفت: از نظر من پیام این فیلم بیشتر روی این موضوع تاکید می کند که اگر گره درونی دارید و اگر حالتان خوب نیست ،وارد رابطه نشوید.چون این حال بعد منتقل می شود و خوبی کنیم تا در ذهن دیگران خاطره خوبی داشته باشیم.

محسن خوئینی ها نیز از هنرمندانی که برای تماشای این فیلم امدند تشکر کرد.

در این مراسم هنرمندانی چون همایون ارشادی، امین تارخ، وحید وکیلی‌فر ، نوید دانش،امیر عابدی،محمد حمزه ای، حضور داشتند و به همراه عوامل فیلم به تماشای این اثر نشستند.