- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رمزگشایی از شهادت شهید منتظرقائم برای اولین بار در مستند «شهید نفوذ»

shahid-montazer-ghaem

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی مرکز تخصصی فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج، مستند «شهید نفوذ» که با محوریت زندگی شهید محمد منتظرقائم به واکاوی ابعاد پنهان شهادت این شهید در واقعه طبس می پردازد تا ۱۳ آبان امسال آماده نمایش خواهد شد.

مستند «شهید نفوذ» به کارگردانی جواد موگویی و به تهیه کنندگی اداره فیلم و نمایش بسیج این روزها با پشت سرگذاشتن مراحل پیش تولید خود به ضبط مصاحبه ها با شاهدان واقعه طبس و همچنین خانواده شهید و مسئولین وقت رسیده است.

بنا به گقته موگویی، کارگردان مستند، از اوایل خردادماه  مراحل تحقیقاتی پروژه آغاز شده و این مراحل به دو شاخه استفاده از اسناد و منابع کتابخوانی و روزنامه های فارسی و  انگلیسی زبان و همچنین انجام مصاحبه هایی با شاهدان واقعه و مسئولین وقت تقسیم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش اول تحقیقات پروژه به طور کامل به پایان رسیده است و در حال حاضر مشغول ضبط مصاحبه ها به عنوان بخش دوم تحقیقات هستیم.

لازم به ذکر است، شهید محمد منتظرقائم، فرمانده اسبق سپاه یزد که در دوران ریاست جمهوری بنی صدر، پس از واقع طبس به همراه چند نفر دیگر برای سرکشی به محل حادثه اعزام می‌شوند که به طرز مشکوکی توسط  هواپیماهای منتسب به نیروی هوایی ارتش به شهادت میرسد.