- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سید عبدالملک حوثی چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ شد

abdolmalek-hoosi

به گزارش سوره سینما [1] ، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ با اعلام این خبر افزود: چهره سال مقاومت پس از ارزیابی و بررسی اسطوره‌های مقاومت دنیا به‌ویژه چهره‌های شاخص مقاومت جهان اسلام که به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند انتخاب می‌شوند.

بر پایه این خبر، انتخاب چهره مقاومت سال توسط کمیته‌ای از صاحب‌نظران صورت می‌گیرد که بعد از بررسی و تحلیل جایگاه، اهمیت، میزان تأثیرگذاری، نقش مرجعیت و راهبردی شخصیت‌ها در ایجاد تحولات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی به شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیشنهاد می‌شوند و سپس، از میان چهره‌های معرفی‌شده یک شخصیت به‌عنوان شخصیت ممتاز و شاخص مقاومت سال معرفی می‌شود.

بر پایه این خبر، در این دوره جشنواره سید عبدالملک حوثی رهبر شیعیان یمن به‌عنوان چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

شایان‌ذکر است در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (دوره سیزدهم) جایزه چهره مقاومت سال ۲۰۱۴ در مراسم اختتامیه  جشنواره در برج میلاد به سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اختصاص یافت که با حضور پسرش اهدا گردید.

لازم به ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهر در تهران برگزار می‌شود.