- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تقدیر از «رستاخیز» در دهمین جشنواره «غدیر»/ درویش: این افتخار را به آیت‌الله سیستانی و سیدحسن نصرالله تقدیم می‌کنم

ghadir-rastakhiz1

به گزارش سوره سینما [1] ، در مراسم افتتاحیه  دهمین جشنواره  غدیر «رسانه‌های جهان اسلام» که ظهر جمعه (دوم مهرماه) با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و فعالان رسانه‌ای ۲۰ کشور جهان اسلام،رسانه‌های تلویزیونی و شبکه‌های خبری جهان اسلام،مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در دانشگاه کوفه در استان نجف اشرف برگزار شد،جشنواره الغدیر از احمدرضادرویش کارگردان سینمای ایران و دو بازیگر سینمای ایران «فرهاد قائمیان» و «فریبا کوثری» تقدیر کرد و جایزه ویژه جشنواره به این سه هنرمند ایرانی اهداء شد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره از فیلم رستاخیز به عنوان یکی از آثار مهم  و فاخر سینمای ایران در ۱۰۰ سال اخیر یاد شد و جایزه ویژه به کارگردان فیلم اهدا شد.

احمدرضا درویش هنگام دریافت این جایزه طی سخنانی با اظهار خشنودی از حضور در جشنواره الغدیر گفت در زمانه‌ای که جهان مدعی دموکراسی است رفتار جاهلیت بازتولید می‌شود، کودکان ذبح می‌شوند و برده‌داری توسط جاهلان احیا شده است و متاسفم که اکثر رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های تبلیغاتی در دست حامیان همین جاهلیت است. این جاهلیت نه دشمن شیعه یا اسلام، بلکه دشمن انسان است.

درویش ابتدا با تجلیل از هسته مقاومت در منطقه و مبارزان و ایثارگران عرصه مبارزه با تکفیری‌ها و داعش، جایزه خود را به مقام شامخ مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت‌الله علی سیستانی تقدیم کرد.

او  سپس افزود: این افتخار را به نماد مقاوت و نماد آزادگی پدر شهید و فرزند اهل بیت سید حسن نصرالله تقدیم می‌کنم.

در آئین افتتاحیه این جشنواره همچنین از دو هنرمند ایرانی فریبا کوثری و فرهاد قائمیان تجلیل شد.

فرهاد قائمیان بازیگر نقش حر در رستاخیز، پس از دریافت جایزه‌اش گفت:من از جایی می‌آیم که هزاران شهید تقدیم راه حق کرده است.اما خجالت می‌کشم که در مقابل کسانی ایستاده‌ام که با ایثار جانشان در مقابل داعش ایستاده‌اند؛ من دست تمامی جانبازان و رزمندگان را می‌بوسم.امیدوارم که قدر شهدا را بدانیم و از اسلام ناب محمدی دفاع کنیم؛ اسلامی که پر ازمهربانی است.خوشحالم که در سرزمین امیرالمومنین نفس می‌کشم و امیدوارم که مورد شفاعت ائمه اطهار (ع) قرار بگیریم.

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر نقش «عمره»، همسر مختار در مجموعه تلویزیونی مختارنامه نیز قبل از بالا رفتن از جایگاه نزد جانبازی که روی صندلی چرخ‌دار نشسته بود رفت و به وی ادای احترام کرد و پس از دریافت جایزه‌اش گفت: خیلی خوشحال هستم که این جایزه را در خاکی می‌گیرم که امام حسین (ع) را در آغوش دارد.

او با تجلیل از قهرمانان عرصه‌ مقاومت گفت: من در اینجا ایثارگرانی را دیدم و همچنین در سرزمین خودم مبارزانی را درک کردم که همه سعی‌ام در این است که بتوانم تا دوش به دوش آنان در خط مقاومت باشم و این جایزه را به عزیزان ایثارگر در هر دو کشور ایران و عراق تقدیم می‌کنم.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد: سینما ،فیلم و این جشنواره‌ها بتوانند دل‌های ملت‌ها را به هم نزدیک کرده و صلح و آرامش را برای همه دنیا به ارمغان آورد.

دانش اقباشاوی کارگردان جوان سینما که آخرین ساخته‌اش اپیزودی در فیلم عاشورایی هیهات است درافتتاحیه این جشنواره حضور داشت.

منبع: ایسنا