- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دانش آموزان قدیم مدرسه شاهپور تجریش در «موزه سینما» تجدید خاطره کردند

mooze-tajrish

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، دانش آموزان و دانش آموختگان دبستان و دبیرستان شاهپور تجریش، هر سال در نخستین جمعه مهرماه به همراه برخی از معلم های خود، در موزه سینما که زمانی مدرسه و محل تحصیل آنها بوده، جمع شدند و تجدید خاطره کردند.

در این دید و بازدید  که صبح روز گذشته ۲ مهرماه انجام شد. احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و حسین وحیدی از معلمان سال های نخستین راه اندازی مدرسه شاهپور تجریش در این مراسم حضور داشتند.

یکی از نکات جالب در این دید و بازدید حضور حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران بود. این صدابردار که خود از شاگردان مدرسه شاهپور تجریش بوده، از خاطرات مدرسه سخن گفت.

زاهدی در بخش هایی از بیان خاطرات خود گفت که مکان فعلی موزه سینما در دهه ۳۰ مدرسه بوده و دانش آموزان شمال تهران برای تحصیل در مقاطع دبستان، متوسطه و دبیرستان به این مدرسه می آمدند.

وی با اشاره به جمعیت حاضر در حیاط موزه سینما یادآور شد: دانش آموزانی که در این مدرسه درس می خواندند اکنون در حرفه های مختلفی مشغول به کار هستند و فقط من به سینما وارد شده ام. بنابراین قشرهای مختلف فرهنگی و اجتماعی از دانش آموزان مدرسه شاهپور تجریش در این مکان گردهم جمع شده اند.

زاهدی تاکید کرد: خاطرات بسیاری با هریک از هم مدرسه ای های خود دارم. البته برخی از آنها هم به رحمت خدا رفته اند که جای شان میان ما خالی است.

زنگ مدرسه شاهپور تجریش به شکل نمادین توسط یکی از دانش آموزان به صدا درآمد و پس از آن شاگردان حاضر که مقابل در ورودی موزه سینما جمع شده بودند به داخل حیاط دعوت شدند و مقابل سینما فردوس ایستادند و از خاطرات روزهای مدرسه سخن گفتند.

رضا رویگری که از نسل دوم شاگردان مدرسه شاهپور تجریش است، نیز در جمع همکلاسی های خود حاضر شد.