- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همکاری انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم‌سازی ایران با جشنواره یاس

abtahi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، سید مصطفی ابطحی دبیر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس در دیدار با اعضای انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلم سازی ایران ضمن تقدیر از آمادگی همه جانبه انجمن صنفی برای همکاری با جشنواره یاس یادآور شد: انجمن صنفی وموسسات نقش ممتازی در برپایی جشنواره فیلم یاس ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم یاس متعلق به موسسات و شرکت های فیلمسازی است اظهار امیدواری کرد در چهارمین دوره این جشنواره نیز با همکاری موسسات شاهد برپایی هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی و سینمائی باشیم.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری یادآور شد: باید به منظور توان افزایشی و استفاده بهینه از تجربیات گذشته، هر سال که جشنواره برگزار می شود نقد درون سازمانی انجام گیرد تا مشکلات سال های قبل تکرار نشده و از ایده ای نو برای رونق رویدادهای سینمائی بهره برداری شود و بعد از جشنواره امسال هم حتما اینکار را انجام خواهیم داد.

ابطحی با اشاره به همراهی موسسات ویدیو رسانه افزود: مشارکت موسسات اهمیت دارد و انجمن صنفی و موسسات فیلم سازی می توانند در چهار بخش انتخاب و داوری، برگزاری کارگاههای آموزشی، مستندسازی جشنواره و امور اجرائی ستاد جشنواره یاس را همراهی نمایند بنابر این در چهارمین جشنواره فیلم یاس حضور نمایندگان موسسات در هیات های انتخاب و داوری را خواهیم داشت.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم یاس در مورد داوری نیز گفت: در هیاتهای انتخاب و داوری به دنبال افرادی هستیم که در داوری ها وقت بگذارند و داوری منصفانه و مطلوبی در خصوص فیلم ها داشته باشند و این مهم با مشارکت شما اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد کارگاه های آموزشی حاضریم بخشی از آنرا به موسسات و شرکت های فیلمسازی واگذار کنیم. هدف ما از برگزاری جشنواره و کارگاه ها ارتقاء سطح آموزش دست اندرکاران و علاقمندان می باشد و برای برگزاری کارگاههای آموزشی و تبادل تجربیات از میهمانان خارجی شرکت کننده در جشنواره نیز استفاده خواهیم کرد.

سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره یاس نیز در ادامه این جلسه گفت: جوایز سال های گذشته موجب شده تا کیفیت فیلم های این جشنواره ۸۰ درصد بالاتر رود و این مهمترین خروجی جشنواره است؛ در چهارمین جشنواره فیلم یاس برای نخستین بار از سریال های برتر شبکه نمایش خانگی تقدیر شده و تندیسی برای این بخش درنظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم نمایندگان انجمن شرکت ها و موسسات فیلم سازی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره یاس، بر همراهی و همکاری هرچه بیشتر با جشنواره تاکید کردند.

ایرج محمدی در این نشست در این باره گفت: بخش ویدئویی سال ها قبل در جشنواره فیلم فجر قرار داشت و چند سالی است که به صورت جداگانه برای آن جشنواره ای برگزار می شود و در واقع فیلم های ویدئویی با جشنواره یاس استقلال پیدا کرد.

وی ادامه داد: فیلم های ویدئویی خوبی وجود دارند که از سینما تغذیه می کنند و ما به عنوان عضوی از اعضای صنف می خواهیم که شرایطی برای ما درنظر گرفته شود تا بتوانیم فیلم های ویدئویی را با هزینه کمتری بسازیم.

محمدی ادامه داد: از شما می خواهیم سهم ما درجشنواره فیلم یاس اعلام شود تا به دوستان نیز اطلاع دهیم تا با فیلم هایشان در جشنواره شرکت داشته باشند و باید یاداور شوم که هیات انتخاب سال گذشته بسیار خوب بود و فیلم های خوبی به بخش مسابقه راه پیدا کردند .

وی در ادامه یادآور شد: پیشنهاد می‌دهم هیات داوران جشنواره با تمرکز بیشتری فیلم ها را ببینند همانطور که در جشنواره فیلم فجر همه فیلم ها را می بینند و در مورد فیلم ها بحث می کنند.

اکبر تحویلیان، بهروز خوش رزم، محمدرضا تن، فهیمه سلیمانی و مهناز مظاهری، ایرج محمدی، علی شیر محمدی از دیگر اعضای انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلم سازی ایران (آیفیک) بودند که در این جلسه حضور داشتند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس ۹ تا ۱۳ آبان برگزار می شود.