- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همکاری هوشمندانه هنرمند و سیاستمدار به نفع فرهنگ است

heydarian

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محمد» (ص) همکاری هوشمندانه هنرمند و سیاستمدار در تولید پروژه تبلیغاتی را به نفع فرهنگ دانست.

محمدمهدی حیدریان در مورد حضور هنرمندان سینما در عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سوره سینما چنین گفت: هر کس شأن و مرتبه و نگاه و قضاوت دیگران به خود را، خودش تعریف می کند.

حیدریان افزود: یک هنرمند می تواند به عنوان عضو مؤثر و فعال حوزه فرهنگ کشور به جا آورده شود و از این جایگاه قاعدتاً لازم است تا هرگونه هم‌کناری و همکاری موکول و منوط به نزدیکی نگاه و باورهای فرهنگی با دعوت کننده که در این مورد کاندیداهای ریاست جمهوری است، باشد و در این صورت هم کاندیدا و هم هنرمند به ویژه حوزه فرهنگ از این هم‌افزایی بین اهل فرهنگ و مدیران و سیاستمداران، بهره خواهند برد و طبیعی است که در این شرایط هرگونه تبلیغ و معرفی که توسط هنرمند و به زبان نافذ و مؤثر هنر صورت می‌گیرد، در حقیقت در خدمت نگاه فرهنگی معهود و مورد نظر و انتظار از دولت آتی می باشد که بنده این شیوه حضور را، مناسب و در شأن هنرمندان و اهل فرهنگ در اینگونه موقعیت ها می‌دانم.

این تهیه کننده ادامه داد: اما یک حضور حداقلی و شغلی و صنفی هم می‌توان متصور بود که در این صورت محصول از ماهیت هنری و تعریف حقیقی آن خارج و صرفاً محصول، ابزاری است برای نیل به مقصود سفارش دهنده و هرچند هم اگر مؤثر باشد فاقد وجه و شرایط یک هنر یا اقدام هنری است. اما به هرحال مانعی در انجام آن نیست و گاهاً رایج.

حیدریان درباره تأثیر دیدگاه هنرمند بر رأی مردم گفت: ویژگی های خالق اثر یا هنرمند، و کیفیت اثر هنری وجه مکمل یکدیگر را دارند و تأثیر کامل را وقتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هنرمند با بهره گرفتن از  ذوق خویش باوری را به بیان هنری تبدیل کند و اگر باور عمیق، با هنر ظریف یکی شده باشد مخاطب هنر را، با خود به مقصد مورد نظر خواهد برد.