- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند/ «ایستاده در غبار» بهترین فیلم شد/ پیام ویژه سیدحسن نصرالله برای جشنواره

ekhtetamie-moghavemat

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شامگاه جمعه ۹ مهر در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

خزاعی: ایران پایگاه فیلمسازان مستقل منطقه می شود

در ابتدای این مراسم گزارشی از روزهای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد. در ادامه محمدرضا شهیدی فر مجری مراسم از محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دعوت به سخنرانی کرد. خزاعی با دعوت از نرگس خانزاده فرزند شهید اسماعیل خانزاده دختر هفته ساله ای که در روز اول مدرسه بعد از وداع با پدرش بر سر مزار او به مدرسه رفته بود، گفت: نرگس به نمایندگی از تمام رزمندگان سوریه، عراق، لبنان و کشورهای درگیر جنگ در این مراسم حضور دارد. جنایت صهیونیست ها و آمریکایی ها امروزه خانواده ها را از هم پاشیده است. وی همچنین از خانواده این شهید تقدیر کرد.

خزاعی با اشاره به میزبانی از ۲۹ کشور در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: خوشحالیم که در جشنواره فیلم مقاومت از مهمانان ۲۹ کشور دنیا میزبانی کرده ایم. خوشحالیم که توانستیم فضایی ایجاد کنیم تا ایران، پایگاهی برای فیلمسازان مستقل باشد و در این مسیر آزمون و خطایی را پشت سر بگذارد. از مسئولان می خواهم تا از هنرمندانی که انتظار حمایت در تولید و اکران آثار مقاومت محور خود را دارند، حمایت کنند.

این تهیه کننده همچنین ادامه داد: امیدوارم صندوق حمایت از فیلمسازان ارزشی و شبکه نمایشی برای این آثار صورت بگیرد و ما از پنج فیلم سینمایی «اروند»،«پری دریایی»،«هیهات»،«سیانور»،«ع ش ق» هریک به مبلغ دویست میلیون ریال در زمان اکران حمایت خواهیم کرد.

مروانی: فیلم های مقاومت نقش بسیار بزرگی برای انتشار حقیقت در دنیا دارد

این مراسم با معرفی چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ جهان ادامه یافت. عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن که تصاویری از سخنان او نیز در مراسم نمایش داده شد، مورد تقدیر قرار گرفت. سردار نقدی، سردار جعفری، دکتر چمران و محمد خزاعی جایزه الحوثی را به عبدالله مروانی نماینده وی در ایران اهدا کردند. این نماینده گفت: باعث افتخار من است که در ایران حضور دارم. از رسانه ها و کارگردانان و هنرمندان حاضر در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تشکر می کنم. آن ها در آشکار سازی حقایق و نمایش آن به مردم نقش مهمی دارند.

وی افزود: این در حالی است که رسانه های خارجی نمایندگان اصلی آمریکا در منطقه هستند. همانطور که مردم مستضعف دنیا را به عنوان جلاد نشان می دهند. ما معتقدیم و ایمان داریم فیلم های مقاومت نقش بسیار بزرگی برای انتشار حقیقت در دنیا دارد و به خاطر این امر از هنرمندانی که در این مسیر فیلم می سازند، تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم ضمن معرفی هیات داوران فیلم های کوتاه داستانی ایران، نرگس آبیار، علی رویین تن، شهرام اسدی، جواد اردکانی و بهروز شعیبی جوایز منتخبان این بخش را اهدا کردند.

همچنین با معرفی نامزدهای بخش فیلم های کوتاه داستانی و پویانمایی بین الملل هیات داوران این بخش به همراه حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سید نظام موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، فاطمه شاطری فرزند شهید حسن شاطری از شهدای مدافع حرم از برگزیدگان این بخش تقدیر کردند. در این بخش همچنین از فرزند شهید شاطری نیز تقدیر به عمل آمد.

پخش گفت و گویی با ام الغیاث فرزند چهار شهید سوری که از مستندی با همین نام برداشته شده بود، بخش بعدی مراسم بود. این مادر شهید به همراه فرزند دخترش جایزه و تقدیرنامه خود را از سردار جعفری، سردار نقدی، لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت و شیخ علی الظاهر نماینده حزب الله لبنان دریافت کرد. ام الغیاث با تشکر از مهمان نوازی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: خوشحالم که در کشور ایران هستم و از ایران به خاطر همه زحماتی که کشیده است، تشکر می کنم. ام الغیاث در این بخش به عنوان چهره مقاومت سوریه شناخته و معرفی شد.

شیخ الظاهر نماینده فرهنگی رهبر حزب الله لبنان سوریه با اشاره به پیام سید حسن نصرالله و تشکر از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت:‌ پیروزهای چشمگیر منطقه نیاز به اصحاب هنر و رسانه بستر رساندن حقانیت این مسیر به جهانیان دارد. من خواستار توجه بیشتر اصحاب هنر و رسانه به جبهه مقاومتو معرفی آن به جهانیان هستم. از خداوند متعال توفیق پیروزی برای تمام رزمندگان مقاومت و حاضر در صحنه نبرد را مسئلت دارم.

رضا برجی، محمدحسین جعفریان، مصطفی رزاق کریمی به نمایندگی از هیات داوران بخش فیلم مستند به همراه سردار افشار  مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح جایزه برترین های این بخش را اهدا کردند.

هیات داوران فیلم های مستند بین الملل به همراه دکتر حمید شاه آبادی معاون پژوهشی صداوسیما و فرزند شهید سرلشکر آبشناسان جوایز این بخش را به نفرات منتخب اهدا کردند.

سردار نقدی: فیلم مقاومت فریاد بزرگ آزادی خواهان در سراسر دنیاست

سردار احمد نقدی رئیس سازمان بسیج مستعضعفین نیز در این مراسم گفت: جریان های مقاومت نشان داد که در یک نیم روز انسان می تواند سرنوشت همه تاریخ را عوض کند و جهانیان را تحت تاثیر خود قرار دهد. نماد امروز مکتب آزادی ایران حضرت آیت الله خامنه ای عزیز است. مقاومت به معنای خشونت نیست. بلکه دفع خشونت است. خداوند انسان را آزاد آفریده است، اما انسان های زیاده خواه و متجاوز با سلب آزادی دیگر حقوق آن ها را برای خود مصادره می کنند.

وی افزود: در این جنگ دو گروه از انسان ها حضور دارند. انسان های حقیر و ضعیفی که تسلیم تجاوز می شوند و انسان های شریفی که راهمقاومت را انتخاب می کنند. نظیر مردم ایران که از فرمان ابا عبدالله الحسین (ع) پیروی کردند و عزت را مرجح بر زندگی با ذلت دانستند.

نقدی همچنین ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به مقاومت و دفاع از آزادی و حریم حق و آزاد ملت ها در برابر جهان خواران فرمان داده است. دشمنان فکر کردند می توانند با زور سرنیزه ایران را ده سال آماج ترور و کودتا قرار دهند. اما ملت ایران نشان داد مرد استقامت است و ایستاد. در نهایت با اتفاقی معجزه وار همه ابر قدرت های دنیا در یک طرف و ایران در طرف دیگر به پیروزی رسید.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به تغییر جنگ سخت به جنگ نرم بیان کرد: علت این پیروزی را غربی ها در فرهنگ غنی ایران یافتند و عملیات گسترده ای را علیه این فرهنگ ترتیب دادند. بنابراین ارتش هالیوود به سراغمان آمد و دشمنان لشگر ترجمه کتاب های فاسد شبکه های ماهواره ای مخرب، باندهای مواد مخدر، شبکه های اجتماعی مروج دروغ و تهمت و شایعه علیه ایران به کار گرفتند. جنگ سخت آن ها اگر ده سال بود، حالا سه دهه است که جنگ نرم را علیه ایران به کار گرفته اند. اما شکست خوردند و نتوانستند فرهنگ منحط خود را بر ملت ما غالب کنند.

وی با بیان این که عاشورا و تاسوعا نماد مقاومت است، توضیح داد: دو روز دیگر با شروع ماه محرم و برافراشته شدن پرچم حسینی این گفته تایید خواهد شد. هیچ اثر غربی ها به هنر شریف ایرانیان نرسید. هیچ سریالی مثل یوسف پیامبر و مختار خیابان های کشورهای منطقه را خلوت نکرد و با این میزان استقبال بینندگان مواجه نشد. هیچ فیلمی مثل آژانس شیشه ای یا قلاده های طلا و اخراجی ها و محمدرسول الله و امثال این ها سبقت نگرفت. هیچ کتاب غربی به پای داع و نورالدین پسر ایران نرسید. هیچ سرودی به پای «خمینی ای امام» و هیچ شعری از آن ها به شعرهای به علی موسوی گرمارودی و سایر شاعران انقلابی نرسید. مبارزان راه آزادی همواره در عرصه فرهنگ و هنر پیشتاز بودند و دشمنان دستشان خالی بود. در حالی که ایران قرآن کریم را در اختیار دارد و می تواند تا قرن ها روایت هایی نو و زنده برای هنر پردازی داشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: اگر هنرمند ایرانی بخواهد قهرمانی خود را به تصویر بکشد، باید کشتارهای یمن و سوریه و لبنان و فلسطین را به تصویر بکشد. اما هنرمندان غربی جز زندان گوانتانامو و ابوغریب و زورگویی ها و کاخ های برآمده از خون مظلومان چه چیزی برای نمایش دادن دارند؟!

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و پیشرفت در شاخه های مختلف آن از نشانه های پیروزی و استقامت مردان بزرگ هنر و ادب کشورمان است. من معتقدم آرمان و تفکر مقاومت نه تنها مستحکم تر خواهد شد، بلکه به زودی سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت. فیلم مقاومت فریاد بزرگ آزادی خواهان در سراسر دنیاست.

Ekhtetamieh Moghavemat (14) [2]

حاج ابراهیم فرهات مدیر شبکه المنار نیز در این بخش جایزه خود را از سردار نقدی دریافت کرد.

یدالله صمدی، انسیه شاه حسینی، سردار علی  نیز در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان بخش جلوه گاه نور را اهدا کردند. پدر یکی از شهدا نیز در این بخش مورد تقدیر هنرمندان روی سن قرار گرفت.

فرزندان شهید در یک قاب

فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی نیز در بخش بعدی آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت روی سن رفتند و جایزه عباس لاجوردی را برای کارگردانی فیلم «جشن تولد» اهدا کردند. شهیدی فر از حاضران خواست تا شهید مغنیه و سردار سلیمانی را ایستاده تشویق کنند.

لاجوردی پرچمی متبرک به حرم حضرت زینب را با خود همراه کرد و گفت: می خواستم این مراسم به این پرچم متبرک و مزین شود. همچنین هادی مقدم دوست برای کارگردانی روایت چهارم فیلم سینمایی «هیهات» دیپلم افتخار هیات داوران را دریافت کرد. تندیس ویژه عماد مغنیه نیز به روح الله رفیعی برای فیلم «فرمانده جواد» تعلق گرفت.

فاطمه مغنیه نیز در این مراسم گفت: عطر شهادت هر روز در بین ما می پیچد و آن را حس می کنم. آرزو می کنم حضور شهیدان را بین خودمان حس کنیم.

وی با یاد کردن از امام خمینی(ره) و تقدیر از تلاش های فرهنگی و هنری جشنواره فیلم مقاومت برای خانواده های شهدا و مبارزان جریان مقاومت آرزوی سلامتی کرد.

هیات داوران بخش فیلم سینمایی بین الملل به همراه حجت الاسلام و المسلمین مازنی و خانواده شهید امتیاز حسین از شهدای پاکستان و فرزند شهید موسوی از شهدای عراق جوایز بخش بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم سینمایی را اهدا کردند.

احمدرضا درویش عضو هیات داوران این بخش اعلام کرد که باسل الخطیب برای فیلم «سوریون» و حسن برزیده برای فیلم «مزار شریف» دو جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کردند.

الخطیب پس از دریافت جایزه خود با تقدیر از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: سوریه فقط درگیر جنگی با گلوله و توپ نیست. بلکه با فیلم ها و گفته هایی که تاریخ سوریه را دربر گرفته است، نیز درگیر است. همچنین جبهه مردم سوریه که ایران جزو آن است در برابر دشمن که سردمدار آن آمریکاست، قرار دارد.

علیرام نورایی پس از دریافت جایزه خود گفت: حال خوبم را به کوری تمام بدخواهان سرزمینم به شهدای وطنم مخصوصا شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم.

پدر شهید احمدی روشن نیز انگشتر خود را به دلیل ساخت فیلم های ارزشی و مواضع انسان دوستانه به ابوالقاسم طالبی تقدیم کرد.

مریلا زارعی پس از دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن گفت: بسیار برای من دریافت این جایزه از دست استاد علی نصیریان لذت بخش بود و مردم ایران همگی شایسته دریافت این تندیس مقاومت هستند هم کارگری که به مردم خدمت می کند و هم مدافعان حرم.

پرویز پرستویی بازیگر منتخب در بخش سینمای ایران بعد از دریافت جایزه خود گفت: دفاع مقدس در حقیقت پاسخی بود در برابر تهاجمی بیگانه. دفاع و مقاومت در برابر هر تهاجمی که صلح و حریم انسانی کشوری را به خطر بیندازد. حق شمرده می شود و دفاع از هر حقی مقدس و تلفیق دفاع مقدس و سینما همیشه برای من ارزشمند و قابل احترام بوده است. زیرا به مردم اجازه مشاهده و فرصت تفکر و اندیشه درست درباره این جنگ نابرابر و آنچه نسل طلایی جوانان این دوره از زمان انجام داده اند را مشخص می کند.

وی با بیان این که هنوز رزمندگان و شهدای زنده یعنی جانبازان در بین ما نفس می کشند، افزود: هنوز مردمی که از نزدیک با جنگ زندگی کرده اند در کنار ما راه می روند. هنوز مادران شهید در هر کوچه پس کوچه این شهر زندگی می کنند و شاهدان واقعی هستند. ما در برابر تک تک انسان های صاحب این دوران مسئولیم. به عنوان یک هنرمند، یک سینماگر و به عنوان راوی این دوران امانتی در دست ماست و در برابر حفظ و نگهداری آن مسئولیم. ما در برابر نوجوانان شهید مسئولیم.

وی همچنین ادامه داد: در برابر جانبازانی که جانشان را برای این مقاومت به بازی گرفتند و قسمتی از آن را به بقای مرزهای ایران بخشیدند. ما مسئولیم در برابر مادری که هنوز چشم انتظار نشانی از فرزند خود هستند. در برابر نفس دردناک جانبازان شیمیایی در برابر جانبازان اعصاب و روان که یادگارهای زنده آن دوران اند و هر روز صدا و ویرانی جنگ را در ذهن خود مرور می کنند.

بازیگر فیلم «بادیگارد» در پایان گفت: فراموش نکنیم جنگی که روزگاری بر مردم این کشور تحمیل شد و بخشی ماندگار از تاریخ میهن مان است، چنان رشادت ها و فداکاری هایی را به خود دیده که هنوز آنچه ما از امنیت و آسایش این دوران آن هم میان غوغای جنگ های منطقه داریم مدیون خون ها و ایثارگری های هشت ساله مردان مرد ایران و بیشه شیران است.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح ذیل معرفی شدند:

* بخش مسابقه سینمای ایران (مستند، کوتاه، جلوه گاه نور و سینمایی)

برگزیدگان بخش مستند:

برگزیده اول: پل (امیر حسین نوروزی) تندیس،دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده دوم: آ۱۵۷ (بهروز نورانی پور) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده سوم: ایرانی های مرتد(حمید عبداله زاده) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس،دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهناصر نادری برای فیلم مستند آقای سفیر بخاطر موضوع جان باختگان منا

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی نقویان برای فیلم مستند برادران به خاطر روشنگری عادلانه نسبت به مسائل روز

برگزیدگان بخش کوتاه داستانی:

برگزیده اول: گازُر (سعید سلمان روغنی) دیپلم افتخار تندیس و جایزه نقدی

برگزیده دوم: گذر (امید شمس/ سید پوریا پیشوایی) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده سوم: نخجیر (حسام اسلامی) دیپلم افتخار و جازه نقدی

جایزه ویژه: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم قضاوت (محمد اسفندیاری) بخاطر استفاده مناسب از تکنیک فیلمسازی

Ekhtetamieh Moghavemat (1) [3]

برگزیدگان آثار سینمایی:

بهترین فیلمنامه: ایستاده در غبار( محمد حسین مهدویان) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

بهترین کارگردانی: بادیگارد (ابراهیم حاتمی کیا) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابوالقاسم طالبی برای نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم یتیم خانه ایران

Ekhtetamieh Moghavemat (2) [4]

بهترین فیلم: ایستاده در غبار( حبیب والی نژاد) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم با موضوع انقلاب و موضوعات پیرامونی به نرگس آبیار برای فیلم نفس

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به بهترین فیلم  متناسب با موضوعات منطقه  به حسن برزیده برای فیلم مزار شریف

Ekhtetamieh Moghavemat (9) [5]

بهترین بازیگری زن: مریلا زارعی ( ماهی سیاه کوچولو) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

Ekhtetamieh Moghavemat (10) [6]

بهترین بازیگری مرد: پرویز پرستویی ( بادیگارد) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

لوح تقدیر به سیده سادات نور موسوی ( نفس)

لوح تقدیر به علیرضا بالدی ( بدون مرز)

بهترین جلوه های ویژه: دیپلم افتخار به ایمان کرمیان برای جلوهای ویژه میدانی فیلم ایستاده در غبار

دیپلم افتخار به امیر رضا معتمدی برای جلوهای ویژه بصری فیلم مزار شریف

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران:

جایزه بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اهدا شد به فیلم سینمایی بادیگار به تهیه کنندگی احسان محمد حسنی

* بخش جلوه گاه نور

جوایز بخش مردمی

برگزیده اول: مادر خوانده (حامد کشانی) تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده دوم: قاصدی از کوی عشق(محسن جهانبانی) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

جایزه ویژه هیات داوران، لوح تقدیر به علی کاکایی جوانترین شرکت کننده این بخش به خاطر ساخت فیلم مسافر آسمان

جوایز بخش حرفه ای

برگزیده اول: بی بی (حسین طالبی مقدم) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده دوم: یک روز یک زندگی (علی محمد خانیکی و محمدصادق رمضانی مقدم) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیده سوم: مادرانه (ساسان فلاح پور) دیپلم افتخار و جایزه نقدی

* بخش مسابقه سینمای بین الملل (مستند، کوتاه، سینمایی و عماد مغنیه)

برگزیدگان بخش مستند:

تندیس برگزیده اوّل به محمّد المُغنّی برای فیلم شجاعیه فلسطین

دیپلم افتخار برگزیده دوم به تام هِیز برای فیلم دو خط آبی از امریکا

دیپلم افتخار برگزیده سوم به وحید فرجی برای فیلم خاطرات نارنجی از ایران

لوح تقدیر هیات داوران به دِز چندلر برای کارگردانی فیلم شیرین اهل الولجه از استرالیا

برگزیدگان بخش کوتاه داستانی:

تندیس برگزیده اوّل به ملیکا زئیری برای فیلم کوتاه محمّد، نام اوّل از فرانسه

دیپلم افتخار برگزیده دوم به صدام واحدی برای فیلم کوتاه تو آمریکایی نیستی از افغانستان

دیپلم افتخار برگزیده سوم به رضا زهتابچیان برای فیلم کوتاه خانه از ایران

دیپلم افتخار پویانمایی به امید خوش نظر برای پویانمایی تمام زمستانهایی که ندیده ام از ایران

برگزیدگان بخش عماد مغنیه:

برگزیده اول: روح اله رفیعی  (فرمانده جواد  ) تندیس دیپلم افتخار و  جایزه نقدی

هادی مقدم دوست برای روایت چهارم فیلم  سینمایی هیهات   دیپلم افتخار و جایزه نقدی

عباس لاجوردی برای  فیلم سینمایی جشن تولد دیپلم افتخار و جایزه نقدی

برگزیدگان آثار سینمایی:

تندیس بهترین فیلمنامه به می المصری برای فیلم ۳۰۰۰ شب از لبنان

تندیس بهترین کارگردانی به مارکو نابرسینک برای فیلم جنگلها هنوز سبزند از اتریش

تندیس بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم ایستاده در غبار ازایران

جایزه ویژه هیئت داوران شامل تندیس و دیپلم افتخار به باسل الخطیب برای فیلم سوریون از سوریه

جایزه ویژه هیئت داوران شامل تندیس و دیپلم افتخار به عبدالحسن برزیده برای فیلم مزارشریف ازایران

* جایزه داوری خانواده شهدا

هیات داوران این بخش با تقدیر از فیلم های «اروند، یتیم خانه ایران، ایستاده در غبار و بدون مرز» به پاس درک هنر انقلابی، پرهیز از شعارزدگی، وفاداری به آرمان های حقیقی ایثار و مقاومت، ارائه و تبیین هوشمندانه و هنرمندانه مفاهیم والای این عرصه برای مخاطب، جایزه بهترین اثر از منظر خانواده شهدا را به فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا اهدا کرد.

جایزه بهترین بازیگر این بخش ضمن تقدیر از پرویز پرستویی و مریلا زارعی به علیرام نورایی اهدا شد.

Ekhtetamieh Moghavemat (11) [7]

* از متن تا حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

اجرای آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را محمدرضا شهیدی فر برعهده داشت.

آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در حالی آغاز شد که ساعتی پیش از شروع مراسم جمعیت زیادی پشت درهای سالن منتظر شروع این اتفاق بودند.

در این مراسم سربرندهای یازهرا (س) و یا حسین (ع) به بهانه فرارسیدن ماه عزاداری حسینی و پرچم جمهوری اسلامی ایران بین مهمانان توزیع شد.

آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از شبکه های رادیویی فرهنگ و شبکه های نمایش و دو و مستند سیما به طور همزمان روی آنتن رفت. همچنین ۱۳ شبکه تلویزیونی منطقه خاورمیانه نیز این رویداد سینمایی و ارزشی را به طور همزمان پوشش دادند.

در ابتدای آیین پایانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و پس از قرائت قرآن کریم، یک گروه نمایش با در دست داشتن پرچم جریان های مقاومت منطقه پرفورمنس حماسی را روی صحنه اجرا کردند.

حامد زمانی در این مراسم اجرای چند قطعه با مضمون مقاومت را برعهده داشت. وی این قطعات را به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم تقدیم کرد.

عبدالله مروانی نماینده عبدالمک الحوثی با شمشیر و سردوشی به عنوان نشان جریان مقاومت انصارالله یمن در این مراسم حضور یافت.

محمدرضا عباسیان از اعضای هیات داوران بخش مستند بین الملل نیز پس از اهدای جوایز برگزیدگان به اتهامات و حواشی علیه خود طی ماه های اخیر به طور تلویحی اشاره کرد و گفت: من این روزها درگیر جنگی هستم که طی آن ناراستی ها به سراغ انسان می آیند. در جنگ با دشمن می توانستیم دشمن را تشخیص دهیم اما در جنگ فضای مجازی مجموعه ای از تهمت ها و افتراها زده می شود که معلوم نیست از کدام منبع نشات گرفته است.

وی همچنین از مسئولان خواست تا فاصله خود را با جریان های انحرافی مجازی مشخص کنند.

علی کاکایی به عنوان جوان ترین برگزیده بخش مردمی جلوه گاه نور معرفی شد و درخواست کرد جایزه نقدی اش را به بچه های یمن اهدا کنند.

از نکات جالب توجه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور فرزندان و خانواده های شهیدان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در اهدای جوایز برگزیدگان و برخی از بخش های دیگر بود.

نرگس خانزاده فرزند شهید اسماعیل خانزاده از شهدای مدافع حرم که همزمان با آغاز سال تحصیلی بعد از حضور بر سر مزار پدرش به مدرسه رفته بود و خبرساز شد، مهمان ویژه این مراسم بود.

حاضران در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد هنگام تقدیر از ام الغیاث مادر چهار شهید سوری ایستاده و ممتد او را تشویق کردند و برای شادی روح فرزندانش صلوات و درود فرستادند.

محمدرضا شهیدی فر از سردار جعفری که برای سفری مراسم را زودتر ترک کرد، خواست تا سلام مردم را به سردار سلیمانی برساند. این مجری همچنین مبارزان حزب الله لبنان را در ظاهر به سروهای شیراز تشبیه کرد!

سردار نقدی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در پایان صحبت های خود از زنده یادان فرج الله سلحشور و داوود رشیدی یاد کرد.

احمدرضا درویش همچنین در این مراسم درباره اکران فیلم «رستاخیز» گفت: امیدوارم نیت مدیران سینمایی در سال اقدام و عمل جامه عمل بپوشد و شما نیز برای اکران این فیلم دعا بفرمایید.

پژمان لشگری پور مجری طرح فیلم بادیگار نیز بعد از دریافت جایزه گفت: یک بغضی برای عوامل بادیگارد باقیمانده است و آن هم اتهام ضد مردمی بودن این فیلم است. اما جایزه مردمی برای ما در امشب خلاف این اتهام را ثابت کرد.

علی نصیریان، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی،سردار احمد نقدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج و رئیس شورای سیاتگذاری جشنواره فیلم مقاومت، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلابی اسلامی ایران،دکتر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، خانواده شهید عماد مغنیه، ام الغیاث مادرچهار شهید فلسطینی، پرویز پرستویی، سعید راد، احمدرضا درویش،سید نظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، حسن برزیده، حبیب الله کاسه ساز، جواد اردکانی، انسیه شاه حسینی، حبیب الله والی نژاد،یدالله صمدی، هادی مقدم دوست، بهرام عظیمی، محمدحسین قاسمی، کامران ملکی، ابراهیم اصغری، محمدحسین مهدویان، مرجان اشرفی زاده، یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی، مسعود اطیابی، شهریار بحرانی و…. مهمانان ویژه این مراسم بودند.