- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در اسپانیا به نمایش درآمد

shiar-143

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم «شیار۱۴۳»، نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» دومین تجربه سینمایی خود را به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به نمایش گذاشت.

این فیلم سینمایی با حضور محمد حسن فدایی فرد سفیر ایران در اسپانیا، علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی‌ ایران در این کشور و جمعی از ایرانیان مقیم در این کشور و اسپانیایی‌های علاقمند به سینمای ایران روی پرده رفت و پس از نمایش فیلم، سینمای ایران و دفاع مقدس و نقش زنان در سینما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم، رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا در اسپانیا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران به معرفی سینمای ایران پرداخت و گفت: سینمای ایران برای خانه آسیا اهمیت زیادی دارد که در این راستا، با همکاری‌های انجام شده توسط رایزنی در سال گذشته ۹ فیلم ایرانی در فستیوال بین‌المللی فیلم آسیا شرکت کرد.

وی با اشاره به موضوع جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله ایران علیه عراق، باعث شد فیلم‌های مختلف در ژانری به نام سینمای دفاع مقدس تهیه و تولید شود و نکته قابل توجه حضور زنان هنرمند ایرانی در عرصه تولید فیلم هایی از این دست است.

رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ادامه داد: نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» نمونه یک هنرمند زن ایرانی است که در این فیلم به شایستگی هنر خود را عرضه کرده است.

در ادامه این مراسم علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی‌ کشورمان در اسپانیا نیز طی سخنانی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موضوع هنر به دلیل ارزش‌های انسانی‌ و اعتقادی این انقلاب، بسیار مورد توجه واقع شد در همین راستا رشته‌های مختلف هنری گسترش یافت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زیادی به وجود آمد.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که سینما یکی‌ از رشته‌های هنری است که بعد از انقلاب، رشد کرده است، گفت: امروزه، سینمای ایران به عنوان سینمای نجیب بر پهنه جهانی‌ شناخته شده و جوایز بسیار زیادی را در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از آن خودش کرده است.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به ساخته شدن فیلم «شیار ۱۴۳» گفت: این فیلم به کارگردانی یک سینماگر زن در ایران ساخته شده است که جای تحسین دارد.