- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پژمان بازغی اولین سفیر انجمن «یاری» سوئد در ایران شد

bazeghi-yari

به گزارش سوره سینما [1] ، انجمن «یاری» با شعار «کودک خیابانی کمتر٬ دانش آموز بیشتر» یک سازمان مستقل غیر انتفاعی مردمی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط زنده یاد مسعود واریانی و با انگیزه یاری به همنوعان سرزمین مادری ٬ به عنوان یک حرکت خیریه مردمی در کشور سوئد تاسیس شد.

هدف اصلی این انجمن حمایت همه جانبه از کودکان٬ ایجاد شرایط تحصیل و امکانات آموزش و پرورش٬ ساخت مدرسه و کتابخانه در مناطق محروم کشور با حمایت داوطلبانه اعضا و حامیان مالی در سوئد می باشد. در اولین سال انجمن با حمایت ۴ کودک فعالیت خود را آغاز  و تا امروز به حمایت ۴۷۰ کودک رسیده است.

جشنواره فیلم های ایرانی نیز  یک سال پس از تاسیس انجمن٬ در طی ۱۶ سال اخیر یکی از خلاقیت های انجمن «یاری» بوده است که نه تنها به طور مستقیم تمرکز بیشتری بر صنعت سینمای ایران و آثارایرانی دارد اما هدف اصلی آن توجه به کودکان و نوجوانان آسیب پذیر در ایران می باشد.

پژمان بازغی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران،امسال بعنوان  اولین سفیر انجمن یاری در ایران معرفی شد و فعالیت این انجمن را قابل تقدیر دانست، وی در بخشی از سخنانش در شانزدهمین جشنواره سینمایی یاری گفت: اینکه هنوز در خارج از کشور کمک به هم نوع و بخصوص کودکان در ایران فراموش نشده قابل تقدیر است. من خودم صاحب یک فرزند هستم٬ دخترم نفس! برای همین درک می کنم که رفتن به مدرسه و آموزش و پرورش حق مسلم یک کودک در هرجایی از دنیا است. لذا من نیز به نوبه خودم هر کمکی که برای پیشرفت این فعالیت مردمی باشد را در ایران حمایت و همراهی خواهم کرد.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره فیلم‌های ایران «یاری» به دبیری شیدا شفیعی با همکاری و حمایت «پایگاه خبری فیلم کوتاه» در دو شهر اپسالا و استکهلم سوئد برگزار شد و تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره به «نظریه یادگیری اجتماعی»  و تندیس بهترین فیلم سینمایی جشنواره نیز به «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اهدا شد.