- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

film-varzeshi

به گزارش سوره سینما [1] ، دکترسید مجتبی علوی دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی با اعلام این خبر اسامی هیات داوران این دوره جشنواره را به این ترتیب معرفی کرد: محمد خزاعی، علیرضا رضاداد، دکتر ابراهیم داروغه زاده، امیر حاج رضایی و سعید راد، جهانگیر کوثری و علی روئین تن

وی ادامه داد: در انتخاب اعضای محترم هیات داوران سعی شده ویژگی ها و شرایط لازم مورد توجه قرار گیرد و داوران جشنواره هر کدام با دقت و ظرافت خاصی برگزیده شدند

دکترعلوی خاطرنشان ساخت: در ترکیب داوری دو تن از دبیران با سابقه فیلم فجر حضور دارندرضاداد و خزاعی که رکورددار دبیری جشنواره در ایران هستند، همچنین، دکتر داروغه زاده که دبیری باسابقه و مدیری پویاست، حاج رضایی که چهره آشنای هر ایرانی ورزش دوست است، سعید راد که با چندین دهه سابقه بازیگری در سینما  هنوز هم هنر برایش با ورزش عجین است، کوثری مردی از خانواده ورزش، مفسر، ورزشکار که خانواده هنری دارد، و علی روئین تن نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ضمن قدردانی از تلاش های هیئت محترم انتخاب تصریح کرد:  مهلت دریافت آثار فیلمسازان  برای شرکت در دبیرخانه جشنواره پایان رسیده و از این پس از پذیرش آثار  فیلمسازان و هنرمندان عزیز معذوریم.

دکترعلوی عنوان کرد: با توجه به همراهی و استقبال سینماگران در این دوره پیش بینی بنده این است که  سال آینده اگر بر همین منوال باشد سال درخشش آثار هنری ورزشی ایران در جهان است و چه زیبا که از ورزنده گی و سلامت تمدن جاودان عجین شده با منش مولا دم بزنیم که ایران را باز هم بر سکوهای افتخار به رخ کشد.

در این خبر مشحصات تکمیلی داوران به این شرح آمده است:

محمد خزاعی از چهره های آشنا در عرصه فرهنگ و هنر است که علاوه بر تهیه کنندگی در سینما در حوزه‌های مدیریتی هم نامی شناخته شده است. دبیری دوره های مختلف جشنواره مقاومت، دبیری سی امین جشنواره فیلم فجر و عضویت در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله مسئولیت های نامبرده است.

علیرضا رضاداد از مدیران با سابقه فرهنگی و سینمایی است در کارنامه حرفه‌ای وی مسئولیت‌هایی چون: مدیرکل تولید، طرح و برنامه و قائم مقام شبکه ۲ سیما، معاونت تولید مرکز سیما فیلم، مدیر کل تولید سیما، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیری جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر، دبیر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، مجری طرح فیلم”محمد رسول‌الله(ص)” به چشم می‌خورد.

ابراهیم داروغه زاده دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و  کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل می‌باشد. از فعالیت‌های وی می‌توان به رئیس پخش شبکه چهار سیما، مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما، مدیر عامل مؤسسه‌ رسانه‌های تصویری، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر، دبیرچهارمین جشنواره فیلم شهر و قائم مقام دبیرسی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دبیری جشنواره فیلم سلامت اشاره کرد.

امیر حاج‌رضایی بازیکن و مربی سابق و کارشناس، مفسر و منتقد فوتبال اهل ایران است. وی مطرح ترین تحلیل گر حال حاضر فوتبال و ورزش کشور است.

سعید راد بازیگر حرفه‌ای سینمای ایران است که کگارش را با فیلم فاتحین صحرا در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در طول چهاردهه گذشته در ده ها فیلم نقش آفرینی کرد. بازی در فیلم های سینمایی : چ ، گیرنده ، پروانگی، دوئل، عقاب‌ها، دادشاه، عبور از میدان مین از جمله آثار اوست.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده، مجری، فوتبالیست، گزارشگر فوتبال و روزنامه‌نگار ایرانی است. این سینماگر هم چنین فیلم‌های «نرگس»، «بانوی اردیبهشت، دو زن»، «زیر پوست شهر»، «دختران خورشید«روزگار ما»، «یک شب،  عصر جمعه»، «نسل جادویی» و «خون بازی» را در مقام تهیه کننده در کارنامه خود دارد.

علی روئین‌تن متولد: ۱۳۴۸/ شیراز دانش‌آموخته ادبیات نمایشی نویسنده و کارگردان فیلم‌های سینمایی دل‌شکسته، زمهریر و ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند است .نگارش فیلمنامه‌های سینمایی مادام قجر، قداره‌بند، طراح صحنه، مدیر تولید و دستیار کارگردان چند کار سینمایی و تلویزیونی، نگارش کتاب راز و رمز سیمرغ و … از جمله آثار اوست.