- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستند «اعتراض وارد نیست» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بیروت شد

eteraz-vared-nist

به گزارش سوره سینما [1] ، جشنواره‌ فیلم بیروت از معتبرترین فستیوال‌های مستقل کشورهای عرب زبان است که از پنجم تا سیزدهم اکتبر با نمایش ۷۶ فیلم‌ از کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و جهان در شهر بیروت، پایتخت لبنان برگزار ‌شد.

مستند «اعتراض وارد نیست» توسط خواهر و برادر فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان در طی مدت ۳ سال ساخته شده و بدست بهمن کیارستمی تدوین شده است و زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می کشد که  به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس های شمال شهرتهران مشغول به کار می شوند. در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می کند.

گفتنی است کارلوس شاهین کارگران و بازیگر لبنانی ریاست کمیته داوری جشنواره را برعهده داشت، ندی دومانی مدیر شورای ارتباطات و رسانه اردن و همچنین پیر ابی صعب معاون سردبیر روزنامه الاخبار لبنان عضو هیات داوران این جشنواره بودند.

حضور کارگردانان جوان در این دوره به وضوح چشم می خورد و بیشتر فیلم ها به مسائل اجتماعی مانند مهاجرت، تروریسم و جنگ های داخلی پرداخته بودند.

«اعتراض وارد نیست» پیشتر منتخب جشنواره مستند هات داکس کانادا و برنده جایزه منتقدان جشنواره نِز کلکته شده است.