- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استاد سعید کشن فلاح درگذشت

keshan-fallah

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام خبر درگذشت استاد سعید کشن فلاح گفت: مرحوم سعید کشن فلاح امروز و در راه بازگشت از کرمانشاه در بیمارستانی در همدان درگذشت.

کوروش زارعی علت فوت سعید کشن فلاح را مشکلات مختلف دیابتی، کلیوی و قلبی خواند و گفت: امروز عصر در مسیر بازگشت، بیماری‌های ایشان بالا گرفت و زمانی که او را برای معالجه به یکی از بیمارستان‌های همدان منتقل کردند در آنجا دار فانی را وداع گفت.

زارعی در مورد شخصیت مرحوم کشن فلاح گفت: او از بزرگان حوزه نمایش بود که از بدو تاسیس حوزه هنری با این نهاد انقلابی در زمینه ‌های مختلف نمایشی همکاری مستمری داشت. کشن فلاح ۸ سال مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود و بعد از اتمام ماموریتش به عنوان مشاور رئیس حوزه هنری با این نهاد انقلابی همکاری‌های تنگاتنگی داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: مرحوم کشن فلاح از پیشگامان تئاتر ارزشی از قبل از انقلاب بود؛ او از ابتدا با تئاتر مسجد همکاری می‌کرد و در مساجد کار تئاتر انجام می‌داد و پس از انقلاب از موسسین مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به شمار می رفت.

وی اضافه کرد: او سال‌ها عمر با ارزش خود را صرف تدریس و تربیت و تعلیم جوانان علاقه مند به هنر نمایش در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی هنر در کشور کرد.

سوره سینما [1]این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و جامعه تئاتر کشور تسلیت می‌گوید.