- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از تندیس مولانا در جشنواره فیلم کوتاه تهران

tandis-molana

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، مراسم رونمایی از تندیس مولانا که از این دوره به برگزیدگان جشنواره اعطا می شود در ششمین روز جشنواره سی و سوم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران و فیلمسازان جشنواره سی و سوم برگزار شد، علیرضا کریمی صارمی به تشریح دلایل تغییر تندیس جشنواره پرداخت و گفت: تندیس قبلی جشنواره فیلم کوتاه تهران از زمانی که این رویداد با نام جشنواره انجمن سینمای جوان برگزار می شد، تغییر اساسی نکرده بود و هر بار با تغییرات جزئی همراه بود. آن تندیس در زمان خودش طراحی متفاوت و ویژه ای داشت اما در سی و سی سالگی این جشن با موافقت دبیر جشنواره تصمیم گرفتیم با حفظ ماهیت اصلی تغییراتی در تندیس جشنواره ایجاد کنیم که این تغییرات پس از بررسی ها و اصلاحات فراوان به شکل کنونی رسید.

مدیر جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: سعی کردیم تندیسی طراحی کنیم که شایستگی جوانان فیلمساز را داشته باشد. در واقع این تندیس، تندیس اندیشه است و به کسانی اهدا می شود که پرچمداران سینمای آینده ایران هستند.

فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز با بیان اینکه تندیس یک جشنواره باید نشان گر فرهنگ عمومی آن جامعه باشد، گفت: تندیس مولانا هم تصویر زیبایی دارد و هم فرهنگ غنی ایران را نمایندگی می کند. بخصوص برای فیلمسازان خارجی که در بخش بین الملل حضور دارند و برگزیده این جشنواره می شوند، این تندیس نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی خواهد بود.

در ادامه این مراسم از تندیس مولانا در حضور فیلمسازان و اهالی رسانه رونمایی شد.