- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مراسم رونمایی مستند «بزنگاه» در حوزه هنری برگزار شد/ محسن یزدی: مازیار بیژنی دل شیر دارد

Roonamayee Bezangah (2)

به گزارش سوره سینما [1] ، مراسم رونمایی از فیلم مستند «بزنگاه» محصول مشترک «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری و اداره فیلم بسیج به کارگردانی حسین همایونفر سه‌شنبه ۲۴ آذرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره در ابتدای این مراسم با اشاره به سوابق مازیار بیژنی گفت: در مقطعی که اصلاح طلبان در مصدر امور کشور بودند و از سوی بعضی افراد در برخی از رسانه‌ها  به مبانی انقلاب و اسلام توهین و جسارت می‌شد مازیار بیژنی و کیهان یک تنه در مقابل آنها ایستادند. یزدی در ادامه گفت: مازیار بیژنی دل شیر دارد و امیدوارم همانگونه که در مستند مطرح می شود بیژنی به آرزویش یعنی شهادت در سوریه برسد.

Roonamayee Bezangah (1) [2]

مازیار بیژنی که در این رونمایی حضور داشت، گفت: کار کاریکاتور کاری دشوار است که من در بعضی موارد با عکس‌العمل برخی از سازمان‌ها رو به رو شدم و برایم دچار مشکل شد.وی در پاسخ به این سوال که کاریکاتوریست مورد علاقه او کیست، گفت: در مطبوعات بهترین نداریم ولی آقای نیرومند و جواد علیزاده در حوزه مطبوعاتی آثار خوبی دارند.

بیژنی در ادامه صحبت هایش به مسایل روز کشور هم اشاره کرد وگفت :دولت آنقدر سوژه برای کاریکاتور درست کرده است که مانده‌ایم با این همه سوژه چه کنیم.

بیژنی در رابطه با مستند «بزنگاه» گفت: من در ابتدا مایل به ساخته شدن این مستند نبودم، ولی این کار شد. در هر صورت، مستند خوبی است و بیشتر به حاشیه زندگی من پرداخته که کمتر کسی از این‌ها اطلاع داشت و کارگردان خیلی وارد عرصه فعالیت‌های من که کاریکاتور و سیاست بود نشد.

Roonamayee Bezangah (3) [3]

مستند «بزنگاه» درباره زندگی و مجموعه فعالیت‌های مازیار بیژنی، کاریکاتوریست ایرانی روزنامه کیهان است. او در سال ۱۳۵۱ در بابل به دنیا آمد. از اوایل دهه ۱۳۷۰ به صورت حرفه‌ای کاریکاتور را آغاز کرد و ۱۰ سال مسئولیت ستون کاریکاتور روزنامه کیهان را به عهده داشت. از جمله دیگر نشریاتی که او با آن‌ها همکاری داشته، «صبح» و ضمیمه تخصصی کاریکاتور روزنامه جوان (کشیده) است. نشریه تخصصی کاریکاتور با نام «بزنگاه» نیز ازجمله دست‌آوردهای بیژنی است. لازم به ذکر است کاریکاتورهای ضد هولوکاستی او باعث محبوبیت بیش از پیش او شده است.

منبع: خبرگزاری فارس [4]