- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها مثابه سیمرغ است

hodhod1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مشاور رسانه ای این برنامه، برنامه «هدهد ۱۹» ویژه جشنواره نوزدهم، که اجرای آن را محمود گبرلو برعهده دارد به مدت ۱۴ شب، هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۷۵ دقیقه به‌صورت زنده از شبکه شما پخش می‌شود.

در ابتدای این برنامه تاجبخش فنائیان عضو شورای عالی سیاستگذاری جشنواره به کشف استعداد در مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: برای استعدادیابی ابتدا باید دنبال هدف بود و بعد استعدادهای عرصه تلویزیون و سیمای استانها شناسایی و برای رشد آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ساخت آثار مخاطب پسند به حمایت مادی و معنوی نیاز دارد ادامه داد: صرفا نباید دنبال استعدادهای جوان باشیم بلکه باید قدر استعدادهای کشف شده از گذشته را بدانیم و سپس برای پر کردن نیازهای امروز و فردا به استعدادهای جوان پرداخت.

در ادامه این برنامه گفتگو محور، شهرام گیل آبادی یکی دیگر از اعضای شورای عالی سیاستگذاری جشنواره افزود: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها مثابه سیمرغ است. استانهای مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند و سیمرغ باشکوهی را ایجاد می کنند.

وی افزود: اگر شبکه های استانی را درست بشناسیم تنوع، تکثر، زیبایی های نهفته در کشور و زیبایی های استانی در آنها شکوفا می شود. فعال کردن استان ها باعث باشکوه و پرشور شدن شبکه های ملی می شود باید دست روی شانه استان ها بگذاریم و بلند شویم.

hodhod2 [2]

گیل آبادی با اشاره به اینکه در برنامه های استانی صداقت جاری است گفت: عدم حرفه ای زدگی، نداشتن رقابت کاذب، داشتن بن مایه بکر و صادق ایرانی عوامل جذاب شدن برنامه های استانی است.

محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان به عنوان یکی دیگر از میهمانان برنامه در ادامه افزود: اگر مراکز استانها روی نسل جوان سرمایه گذاری کنند می توان شاهد برنامه های موفق و پرمخاطب بود.

وی گفت: برخی تنگناهای مالی خلاقیت ایجاد می کند و اگر به جوانان اعتماد شود خروجی مناسبی برای تلویزیون و سینما به همراه خواهد داشت.

این کارگردان به حمایت از هنرمندان اشاره کرد و توضیح داد: هنرمندانی که در جشنواره آثارشان برگزیده می شود باید در شبکه های مختلف سیما مورد حمایت قرار گیرند و به آنها اجازه آزمون و خطا داده و تنها به اهدای جایزه اکتفا نشود این مجوزها موجب شکوفا شدن آنها می شود.

گفتنی است؛ برنامه «هدهد ۱۹» از  قسمت هفتم، از مرکز اهواز پخش خواهد شد و تهیه کنندگی این برنامه را قاسم خدایاری بر عهده دارد.

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما از ۳۰ آذر تا ۲ دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می‌شود.