- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«یتیم خانه ایران» یک و نیم میلیاردی شد/ هجوم دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها

yatimkhane-iran

به گزارش سوره سینما [1] ، علی سرتیپی، مدیر فیلمیران گفت: از این میزان فروش، ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون برای فروش در ۳۷ سالن سینمای سراسر کشور و ۳۲۰ میلیون تومان مربوط به اکران در شهرهای فاقد سینما و دانشگاه ها است.

مدیرعامل فیلمیران ادامه داد: نکته جالب و مهم درباره «یتیم خانه ایران»، روند فوق العاده صعودی فروش این فیلم در شهرستان ها و شهرهای فاقد سینماست که استقبال از این اثر را در هفته های اخیر به شدت بالا برده است. استقبال از فیلم در شهرستان ها بسیار چشمگیر بوده و به همین دلیل در ۱۰ روز گذشته شهرهای بیشتری به جمع اکران کنندگان این فیلم پیوستند و ان شالله بر تعداد این شهرها افزوده خواهد شد.

سرتیپی با اشاره به حجم زیاد درخواست های دانشگاهی برای نمایش این فیلم افزود: بزرگترین مسئله هجوم دانشگاهیان برای تماشای این فیلم است. به نظر می رسد علی رغم قصه تاریخی فیلم و عدم برخورداری از المان های اولیه فروش و تبلیغات نه چندان زیاد، تبلیغ دهان به دهان میان مخاطبان صورت گرفته و خود فیلم و موضوع جذاب آن توانسته به مرور به جذب مخاطب کمک کند و بر روی آن تاثیر مثبت بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: حجم درخواست های دانشگاهی به حدی زیاد است که ما واقعا به هیچ وجه توانایی پاسخگویی به همه درخواست ها را نداریم. به گونه ای که اگر ۲ تا ۳ برابر میزان فعلی دستگاه های سینماسیار را داشتیم، باز هم امکان پاسخگویی به تمام این تقاضاها نبود.

سرتیپی نهایتا گفت: دو هفته تا پایان فرصت ۱۰ هفته اکران این فیلم در سینمای سرگروه باقی مانده اما باتوجه به استقبال مخاطبان پس از آن اکران فیلم در برخی سینماها ادامه خواهد داشت.