- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مرتضی رزاق‌کریمی: امسال یکی از بهترین‌ دوره‌های بخش مستند جشنواره فجر را پیش رو داریم

razagh-karimi

به گزارش سوره سینما [1]، مرتضی رزاق‌کریمی مسئول بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌‌وگو با ستاد خبری جشنواره گفت: فیلم‌های ارائه شده برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و این دوره از جشنواره فیلم فجر در بخش سینمای مستند یکی از بهترین دوره‌های خود را تجربه خواهد کرد.

او گفت: فیلم‌های ارائه شده برای ورود به جشنواره، بیش از ۷۰ فیلم بود که بر اساس آیین‌نامه امسال این تعداد در مرحله نخست برگزیده و به هیأت انتخاب ارائه شد و از این تعداد، ۷ تا ۱۱ فیلم، انتخاب خواهد شد. رزاق‌کریمی گفت: طبق آیین‌نامه این دوره از جشنواره، فیلم‌های مستندی که به غیر از جشنواره سینما حقیقت در تلویزیون و یا سینماها پخش یا اکران شده باشند، اجازه حضور در جشنواره فیلم فجر را نخواهند داشت. زمان فیلم مورد نظر جشنواره فیلم فجر برای آثار مستند، ۷۰ دقیقه است و ساختار فیلم‌های ارائه شده باید برای مخاطبان جذاب باشد و بتواند مخاطب را در سالن سینما نگه دارد.

او در پایان گفت: شرایط اکران آثار مستند در این دوره جشنواره به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار، مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای این جشنواره علاوه بر سایت جشنواره www.fajrfilmfestival.com [2] ، از روی کانال رسمی جشنواره فجر به آدرس  telegram.me/fajrfilmfest35 [3] قابل مشاهده است.