- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«بی حساب» را متفاوت از «نزدیکتر» ساختم/ از جنجال‌های رسانه‌ای بپرهیزیم

mostafa-ahmadi

مصطفی احمدی کارگردان فیلم سینمایی «بی حساب» در گفتگو با سوره سینما [1] توضیح داد: واقعیت این است که هر فیلمسازی از اینکه فیلمش در رخداد مهمی چون جشنواره فیلم فجر دیده شود خوشحال می شود من هم طبیعتا علاقمندم فیلمم مورد توجه هیات انتخاب قرار بگیرد؛ اما آنچه که مسلم است اینکه وقتی فرم شرکت در رویدادی را پر می کنیم باید به قوانین و مقرارات آن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه جشنواره از هیاتی متشکل از انتخاب و در مرحله بعد داوری تشکیل می شود گفت: به نظر من  از هر گونه جوسازی در فضای مجازی خودداری کنیم و اجازه بدهیم این افراد در محیط آرام کارشان را انجام دهند. از سوتفاهم بپرهیزیم  و تصور نکنیم هیات انتخاب با ما دشمنی دارند ممکن است در آینده خودمان داور جشنواره فجر باشیم آیا خوشایند است چنین رفتاری را فیلمسازان با ما داشته باشند؟

احمدی به صحبت هایش افزود: به عنوان عضوی از اعضای خانواده سینما به قواعد فجر تمکین می کنم و از همین الان قیافه آدم های خوشحال و خیلی ناراحت را به خود نمی گیرم؛ گرچند قطعا اگر فیلمم در جشنواره نباشد به خاطر همکارانم در این فیلم خوشحال نمی شوم ولی در هر صورت  به زد و بند در این رویداد اعتقادی ندارم.

کارگردان فیلم سینمایی «بی حساب» در بخش دیگری از صحبتش به توضیحاتی در مورد چگونگی ساخت فیلمش اشاره کرد و گفت: علاقمند بودم بعد از« نزدیکتر» هم به لحاظ تکنیکی، فنی و هم فضای حاکم بر فیلم ،تجربه نویی داشته باشم و بیشتر تمایل داشتم داستان فیلم جدیدم در مدل کمدی سیاه باشد نه اینکه فیلم صرفا و الزاما کمدی باشد و انتظار تماشاگر را به لحاظ فضای شاد نتواند برآورده کند.

bi-hesab [2]

وی ادامه داد: خوشبختانه از میان طرح‌های موجود با آقای سعید ملکان به این طرح رسیدیم و در حدود یکسال و نیم نگارش فیلم نامه این فیلم توسط مهیار حمیدیان، محمد صادق گلچین عارفی و محمد شهابی به طول انجامید .

احمدی در خصوص انتخاب بازیگران این فیلم هم گفت: از آنجایی که  نوع فیلم هایی که می سازم تجربی نیست نمی توانم با نابازیگر کار کنم و بیشتر دوست دارم از عوامل پشت صحنه و بازیگران حرفه ای در کارم استفاده کنم تا تعامل و همکاری بینمان وجود داشته باشد و من از تجربیات آنها بتوانم استفاده کنم.

حمید فرخ نژاد، طناز طباطبایی، علی قربانزاده، صابر ابر، با حضور افسانه بایگان و با هنرمندی آتیلا پسیانی ترکیب بازیگران اصلی فیلم سینمایی «بی حساب» را تشکیل می دهند.