- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حذف ۴۵ درصد از متقاضیان کارت سینمای رسانه در جشنواره فیلم فجر ۳۵

Fajr35_8

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان برای حضور در سینمای رسانه‌ها از اول تا ششم دی ماه انجام شد که طی این مدت، بیش از ۱۵۵۰ نفر از ۲۲۰ رسانه داخلی و خارجی و ۲۳۵ نفر از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، اطلاعات و مدارک خواسته شده را ثبت کردند.

با توجه به تأکید اولیه روابط عمومی بر شفاف‌سازی درباره صدور کارت‌های سینمای رسانه، موارد ذیل اعلام می‌شود:

– علی‌رغم اعتراض به حقی که خبرنگاران به فضای کاخ اصلی جشنواره در دوره‌های گذشته داشته و دارند، متاسفانه بعضی رسانه‌ها اسامی بیشماری را به عنوان نماینده خود معرفی کرده‌‎اند که بخشی از این لیست‌ها، شامل افراد غیرمرتبط به فعالیت رسانه‌ای است. در صورت لزوم و جهت شفاف‌سازی بیشتر، تعداد کارت درخواست شده و تعداد کارت اختصاص یافته به تفکیک نام رسانه از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد.

– لازم است که روابط عمومی جشنواره از همکاری قابل توجه اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای ثبت تصویر کارت عضویت و نمونه اثرِ منتشر شده، تشکر نماید. بدیهی است که این همکاری می‌تواند سرعت تخصیص کارت را افزایش دهد. در عین حال باید گفت که متأسفانه تعدادی از اعضا، آثار افراد دیگر را به عنوان اثر خود ثبت کرده‌اند. بدیهی است که به دلیل احترام به حقوق همکاران دیگر، این افراد از لیست تخصیص کارت سینمای رسانه کنار گذاشته خواهند شد و در صورت لزوم و جهت شفاف‌سازی بیشتر، این آثار به همراه نام اصلی نگارنده منتشر می‌شود.

– صلاحیت نمایندگان ثبت‌نام شده رسانه‌ها، توسط جمعی از فعالان رسانه بررسی شده است. داشتن مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعال بودن رسانه، مرتبط بودن موضوع فعالیت با حوزه سینما، سابقه فعالیت خبرنگار و جایگاه و اثرگذاری رسانه در بین مخاطبان، از جمله نکات حائز اهمیت در اختصاص سهمیه بوده است.

– در بررسی اسامیِ ارسال شده‌ اصحاب رسانه، برای برخی از افرادی که حائز امتیاز لازم جهت حضور در سینمای رسانه‌ها نشدند، امکان حضور در سینمای دیگری فراهم خواهد شد.

– لیست اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور یکی از اعضای شورای مرکزی این انجمن نهایی خواهد شد و سهمیه‌ای برای منتقدانی که به هر دلیل شرایط ثبت‌نام را نداشتند، در نظر گرفته خواهد شد.

– با توجه به اتمام تاریخ ثبت‌نام و بسته شدن سامانه مربوطه، عملا امکان اضافه شدن نفر یا لیست جدیدی وجود ندارد.

– کارت‌های صادر شده اوایل بهمن‌ماه همزمان با نشست خبری دبیر جشنواره تحویل خواهد شد.

روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر امیدوار است در این دوره و با همراهی اهالی محترم رسانه و منتقدان ارجمند، فضایی در شأن آن‌ها فراهم کند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار، مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای این جشنواره علاوه بر سایت جشنواره www.fajrfilmfestival.com [2] ، از روی کانال رسمی جشنواره فجر به آدرس  telegram.me/fajrfilmfest35 [3] قابل مشاهده است.