- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پژمان بازغی: «چهل کچل» روایت متفاوتی از باورهای قدیمی است

40-kachal

به گزارش سوره سینما [1] ، پژمان بازغی در خصوص حضور در فیلم سینمایی «چهل کچل» به روابط عمومی این فیلم گفت: بازی در این فیلم از لحاظ شرایط فیزیکی برای من سخت نبود، اما نقش من به عنوان موتور محرک فیلم که شرایط او باعث بروز اتفاقات بعدی در فیلم می شود مهم بود. این فیلم در شمال کشور ساخته شده است که نگاهی به داستان ها و باورهای قدیمی دارد. با این حال داستان به گونه ای متفاوت است و قصه های تو در تو و پیچیدگی بیشتری دارد.

این بازیگر در خصوص فیلمنامه «چهل کچل» افزود: فیلمنامه کانسپت بسیار خوبی دارد که هم می تواند  موضوع روز باشد و هم به نحوی موضوع بازسازی شده از باورهای قدیمی باشد که از چند جهت قابل بررسی است. یکی از آنها می تواند این باشد که تاکنون برای روستاها و شهرهای دور افتاده چه کارهایی کرده ایم، چرا که اکثر بچه های این شهرها و روستاها بعد از اتمام تحصیل و خدمت سربازی به تهران سرازیر می شوند. این از معضلاتی است که می توان در فیلمی مثل «چهل کچل» با یک تم کمدی موقعیت به آن پرداخت. به نظرم فیلمنامه جالبی بود که می تواند در ژانر کودک و اجتماعی جای بگیرد.

این فیلم سومین ساخته صادق صادق دقیقی است که تهیه کنندگی آن را پروانه مرزبان انجام داده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در ایران باران می بارد فراوان؛ گاهی باید سلام کرد به باران…

تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «چهل کچل» عبارتند از: کارگردان صادق صادق دقیقی، تهیه کننده: پروانه مرزبان، نویسندگان: عبدالجبار دلدار، پروانه مرزبان، طرح فیلمنامه: مائده عبدی، مدیرفیلمبرداری: پیمان عباس زاده، آهنگساز: بهزاد عبدی، صدابردار: مسیح سراج، طراح صحنه و لباس: امیرعباس دهقانی، طراح گریم: بهنام نوروزی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه های ویژه کامپیوتری: فرید ناظرفصیحی، تدوین: حسن ایوبی، مدیرتولید: پرهام دلدار، مشاورتولید و دستیارتهیه: مهدی اکبری، بازیگران: پژمان بازغی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، رضا ناجی، پرهام دلدار، ونوس حسن کانلی، مهدی مهاجری، سعید هاشمی و…