- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعتراض ریدلی اسکات به فیلم‌های ابرقهرمانی/ هرگز چنین فیلمی نمی‌سازم

Ridley-Scott

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از گاردین، ریدلی اسکات کارگردان بریتانیایی که سازنده فیلم‌هایی چون «بیگانه»، «بلید رانر»، «گلادیاتور» و «مریخی» است گفته هرگز حاضر نیست یک فیلم ابرقهرمانی بسازد. این کارگردان ۷۹ ساله گفت: این ژانر اصلا مورد علاقه من نیست.

وی عنوان کرد که چندین پیشنهاد در این زمینه را رد کرده است. اسکات همچنین گفت: نمی‌توانم آکروبات بازی ابرقهرمانان روی چنین طناب پوسیده‌ و چنین چیزهای غیرواقعی را باور کنم.

اسکات اذعان کرد «بلید رانر» که فیلمی علمی-تخیلی با بازی هریسون فورد در سال ۱۹۸۲ بود، هیچ شباهتی به این فیلم‌های ابرقهرمانی امروز ندارد. وی گفت برای داشتن عناصری که این فیلم دارد و این فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی به کلی فاقد آن هستند، به خود می‌بالد.

وی گفت: وقتی به «بلید رانر» فکر کنید می‌بینید یک کمیک استریپ واقعی است. یک داستان تیره در یک جهان غیرواقعی. تقریبا می‌توانید «سوپرمن» یا «بتمن» را هم در همان جهان بگذارید. فضا همان است، جز این که یک داستان حسابی خوب داریم که کاملا با بی‌داستانی امروزی متفاوت است.

اسکات با انتقاد از این فیلم‌ها افزود: این سینما واقعا بد است.

ادامه‌ای بر «بلید رانر» به کارگردانی دنیس ویلنوو و با بازی رایان گاسلینگ قرار است امسال اکران شود. اسکات با ساخت ادامه‌ای بر «بیگانه» که سال ۱۹۷۹ تولید شده بود، با فیلم «بیگانه: میثاق» و «پرومتوس» در سال ۲۰۱۳ به آن مجموعه کارها خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری مهر [2]