- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

به جشنواره فیلم فجر باید با دید احترام نگاه کرد/ پیگیر ساخت فیلم «اسم من شادیه» هستم

ali-karim

علی کریم کارگردان سینمای ایران در مورد پیش بینی‌اش از چگونگی جشنواره فیلم فجر امسال به سوره سینما [1] گفت: من صلاحیت اظهار نظر در این مورد را ندارم ولی می‌توانم بگویم جشنواره فیلم فجر محلی است برای دیده شدن تمام آثار یکسال سینمای ایران و باید به آن با دید احترام نگاه کرد. نباید قبل از دیدن آثار درباره حضور یا عدم حضور فیلم‌ها صحبت کرد.

وی ادامه داد: معتقدم سلیقه کلان جامعه، سینمای ایران را به سمت ساخته شدن این فیلم ها سوق می دهد. چه خوب ،چه بد مدتها باید منتظر بمانیم تا با گذر زمان نظر دهیم فیلم های پذیرفته شده یا پذیرفته نشده چه تاثیری بر جامعه  گذاشته اند. بهتر است فیلم های جشنواره را ببینیم تا راحت تر بتوانیم در مورد جشنواره امسال اظهار نظر کنیم.

وی همچنین در مورد فعالیت این روزهای خود گفت: بعد از هشت سال فیلم اولم اکران شد و بعد از چهار سال فیلم دومم با توجه به چنین شرایطی اما امیدوارانه پیگیر هستم تا بتوانم فیلم بعدی خود را بسازم. اما هرچه تلاش می کنم موج مربوط به سرمایه در این گونه فیلم ها ما را به سمت عقب می‌کشاند.

کارگردان فیلم «من از سپیده صبح بیزارم» در توضیح بیشتر گفت: خیلی تمایل دارم فیلم بعدیم را شروع کنم و تا هشتاد درصد هم فیلم نامه نوشته شده اما موانع اقتصادی پیش رو از ساخته شدن فیلم جلوگیری می‌کند.

کارگردان فیلم «چاله» گفت: تمایل دارم  موفقیت و یا  نتیجه  تلخ  اقتصادی این گونه آثار که حاصل انتخاب شخصی خودم است متوجه خودم باشد بدون اینکه بخواهم مزاحمت مالی برای دوستان  داشته باشم اما هم برای فراهم کردن سرمایه موانع زیادی پیش رویم است و هم مجوز تهیه کنندگی به سادگی برای این گونه فیلم ها صادر نمی شود و همیشه مانعی وجود دارد.

کریم در بخش دیگری از صحبت خود سختی های موجود پیش روی کارگردانان جوان را به نحوه مدیریت سینمایی مرتبط ندانست و گفت: اتفاقا معتقدم مدیریت سینمایی در دوره حال باعث شده بسیاری از فیلم ها به واسطه گروه «هنر و تجربه» نمایش داده شود و مشکلات زیادی از جلوی پای سینماگران برداشته شده؛ اما به هرجهت سختی ساخت فیلم همیشه با فیلمسازان همراه بوده و هست. به عنوان نمونه هر وقت به نفع صنوف است از ما به عنوان کارگردان فیلم اولی اسم به میان می‌آورند و هر وقت به نفع کسی نیست ما کارگردان فیلم سوم می شویم.

وی افزود: با تمام سختی شرایط موجود تلاشم این است «اسم من شادیه» را به عنوان کار سومم مقابل دوربین ببرم. داستان این فیلم درباره چند کودک است.