- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمود بصیری مهمان «باصبح» شد/ هم‌کلام با هنرمند مردمی

ba-sobh-basiri

به گزارش سوره سینما [1] ، سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو با معرفی مهمان روز دوشنبه برنامه «باصبح» بیان کرد: علی تیرگیر مال خلیفه معلم روستایی در چهارمحال بختیاری فردا مهمان «باصبح» خواهد بود. او اقدامات جالبی در کنار معلمی خود داشته است که در خصوص آنها به گفت و گو می نشینیم.

امروز یکشنیه ۱۹ دیماه محمود بصیری بازیگر پیشکسوت مهمان برنامه «باصبح» شبکه دو بود.

وی در این گفتگو گفت: من خیلی راحت در بین مردم هستم و به هیچ وجه از آنها کناره گیری نمی کنم، سوار اتوبوس می شوم، ارتباط زیادی با مردم دارم. موبایل ندارم، هر تماسی لازم باشد را با تلفن خانه می گیرم؛ در گذشته شغل من مکانیکی بود اما در حال حاضر ماشین های جدید را خیلی خوب نمی شناسم. خودم دوچرخه سوار می شوم، توصیه می کنم مردم شهرهای مختلف کارهای روزمره خود را با دوچرخه انجام دهند.

حق کشتن هیچ حیوانی را نداریم

بصیری خاطر نشان کرد: دقت زیادی در اتفاقات اطرافم دارم، ازهیچ کدام به راحتی نمی گذرم. رفتارخوب با حیوانات را نباید فراموش کرد.

سال ۴۷ وارد تلویزیون و شبکه دو شدم

دلیل عمده ای که امروز در برنامه شما حضور پیدا کرده ام مرور خاطرات سال ها پیش و زمانی است که وارد تلویزیون شدم. در ۱۷ سالگی «ترن شیکاگو» را در تبریز اجرا کردم. بعد از آن با مرحوم داود رشیدی همین جا آشنا شدم، هفته ای یک بار به او سر می زدم. اگر هفته ای به دیدن او نمی رفتم سراغم را می گرفت.

آرایشگاه زیبا و یادی از گذشته

خانم برومند برای بازیگران مهمانی که در سریال حضورپیدا می کردند شاخه گلی زیبا را می خرید و خودش تقدیم آنها می کرد. هنرمندان بزرگی که برخی از آنها دیگر در بین ما نیستند. از همه آنها بسیار آموختم. سپس چند بیتی را به عنوان آواز خواند و اشاره کرد: باورتان نمی شود که من هیچ دستگاه موسیقی را نمی شناسم، هر کدام از قطعه های قدیمی دارای قصه های مخصوص به خود هستند.

شیهه اسب در استودیو «باصبح»

بصیری خاطره ای از «هزاردستان» تعریف کرد و افزود: صدابردار آن که نگران در آمدن شیهه اسب بود و من کنار استطبل رفتم و صدای شیهه اسب را در آوردم که بعد از ضبط به من گفتند صدای من از اسب ها بهتر بوده است. ما به جز بازیگری هر کمکی از دستمان ساخته بود مضایقه نمی کردیم.

بخش پایانی پرسیدن سوال همیشگی از مهمان بود که بصیری جواب داد: برنامه پنج سال آینده من توکل به خدا است، انشاءالله این پنج سال خوب باشد، امیدوارم فردا صبح که از خواب بیدار می شوم همه را خوشحال ببینم.