- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پیام تسلیت روابط عمومی حوزه هنری به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

rafsanjani

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز یک‌شنبه ۱۹ دی ماه، به علت عارضه قلبی، در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت این شخصیت برجسته سیاسی و انقلابی را تسلیت گفتند.

بخشی از متن پیام رهبری به شرح زیر است:

«با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می رسد، سخت و جانکاه است.
اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا می کنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم.»

آیت الله هاشمی رفسنجانی (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۱۳ در رفسنجان) سیاستمدار ایرانی، مفسر قرآن، رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، نمایندهٔ مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بوده و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شد. او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود.

حوزه هنری درگذشت این مبارز انقلابی، یار و یاور امام (ره) و همراه و دوستدار رهبر معظم انقلاب را به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی تسلیت می گوید.