- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فضای ویژه به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی/ معلمی از خطه عشایر در استودیو «باصبح»

basobh-rafsanjani

به گزارش سوره سینما [1] ، برنامه امروز «باصبح» در حالی روی آنتن شبکه دو رفت که  عبد اله روا مجری برنامه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن روز وفات حضرت فاطمه معصومه «س»، در نهایت تأسف متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری در خصوص خبر فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین رهبری و انقلاب که شب گذشته تیتر اول خبرگزاری ها بود را قرائت کرد.

روحیه جهادی و به جان خریدن سختی ها

علی تیرگیر مال خلیفه در آغاز گفت وگو بیان کرد: وجود روحیه جهادی را در خود احساس می کردم، بعد غاز فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد تدریس در مناطق نزدیک محل سکونت به من شد اما قبول نکردم. اگر بچه هارا دوست داشته و به کارتان علاقمند باشید هیچ کدام از سختی ها را حس نمی کنید. روستایی که در آن تدریس می کنم ۶ خانوار دارد و روستای دیگری در مجاورت آن با دو خانوار تعداد دانش آموزان من را که به ۹ نفر می رسند تشکیل داده اند. یکی از اتاق های اهالی روستا محل زندگی من است، آشپزی هم می کنم. شغل دوم  من در شهرمان (مال خلیفه) کشاورزی است، پدرم هم کشاورز است.

مادرم می خواست در کار خیر سهیم باشم

تیرگیر بیان کرد: حقوقم را از سازمان آموزش و پرورش دریافت می کنم، برای اقداماتی که در مدرسه و برای بچه ها انجام داده ام هیچ مبلغی را دریافت نکرده ام، کما اینکه اهالی روستا در این امر همیشه کمک حال من بوده اند. بچه های مدرسه من را آقای مدیر صدا می زنند، در واقع من مدیر، ناظم، معلم و … آنها به حساب می آیم. من پسر اول خانواده هستم، به هر حال دوری از خانواده سخت است، بیشتر دلم برای مادرم تنگ می شود اما یکی از دلایلی که به سمت این کار آمدم به این خاطر بود که مادرم همیشه دوست داشت فرزندانش در کارهای خیر دستی داشته باشند.

درخواست علی تیرگیر از دکتر خالدی نماینده شهر لردگان

مهمان «باصبح» تأکید کرد: احداث مدرسه شبانه روزی در مقطع متوسطه و پایه های اول و دوم یکی از ملزوات عشایران محسوب می شود. بسیاری از محصلان به علت وجود مشکلاتی از قبیل محدودیت های مالی و بعد طولانی مسافت ترک تحصیل می کنند چرا که قادر به تأمین هزینه های خود برای تحصیل نیستند. من از دکتر خالدی نماینده شهر لردگان در خواست می کنم طبق قول هایی که داده اند شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

شاگردانم کودکان آرامی هستند

تیرگیرعنوان کرد: شاگردان من بچه های آرام و حرف گوش کنی هستند، من خودم در کلاس سوم یک بار از طرف پدرم که معلمم بود تنبیه شدم؛ درکودکی کمی شلوغ بودم، سپس در این قسمت روا سالروز درگذشت امیرکبیر را به مردم ایران تسلیت گفت.

راه اندازی کمپین  مدرسه و معلم

در این بخش از برنامه روا در مورد راه اندازی کمپین مدرسه و معلم صحبت کرد و گفت: به مناسبت حضور معلم یکی از مناطق محروم در شبکه دو این کمپین را به راه می اندازیم. بنابراین هر کس با هر عنوان حقیقی و حقوقی در هر زمینه ای مالی و غیر مالی می تواند کمک کند.

درس زندگی ارجح تر از درس های مدرسه

تیرگیر گفت: معلم خوب می بایست قدرت داشته باشد تا در کنار آموزش منابع درسی، پیوند محکمی با اخلاق داشته تا دانش آموزان نیز این آموخته ها را در آینده خود به کار گیرند. درس زندگی مهمتر از درس های کتاب است.

او در پایان اظهار کرد: امیدوارم فردا که از خواب بیدار می شوم از امروز خود توانمندتر باشم.