- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستانه مهاجر: فیلم سینمایی «اسرافیل» شاید به جشنواره برلین نرود

esrafil

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مدیر رسانه‌ای «اسرافیل»، مستانه مهاجر تهیه‌کننده این فیلم سینمایی با تائید خبرهای منتشر شده درباره اولین دعوت بین‌المللی از «اسرافیل» گفت: «اسرافیل» به شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین دعوت شده است و طبق اطلاعاتی که داریم، تنها نماینده ایران در آن فستیوال است اما من به عنوان تهیه‌کننده و خانم پناهنده به عنوان کارگردان، هنوز به نتیجه قطعی برای نمایش فیلم در آن جشنواره نرسیده‌ایم.

وی ارائه توضیحات بیشتر در این‌باره را به روزهای آینده و پس از تصمیم‌گیری نهایی پیرامون این موضوع موکول کرد.

بر اساس این گزارش، «ناهید» نخستین فیلم آیدا پناهنده، دو سال قبل درحالیکه جمعی از منتقدان و اصحاب رسانه در جشنواره فجر شانسی برای آن قائل نبودند، در جشنواره کن حضور پیدا کرد و جایزه آینده ‌نویدبخش را برای پناهنده به ارمغان آورد. پس از آن نیز فیلم در بیش از ۳۰ جشنواره مهم دنیا حضوری موفق و چشمگیر را پشت سرگذاشت.

«اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که چندی قبل به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد و قطعا یکی از آثار پرمخاطب فجر ۳۵ خواهد بود.

این فیلم درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. در خلاصه داستان «اسرافیل» آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می‌گردد… مرده‌گان زنده می‌شوند.

هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی این فیلم هستند.