- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جوانان باعث افتخار سینمای ایران هستند/ سالن یک سینما «بهمن» برای جشنواره فجر بازگشایی می‌شود

faraji

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی و مدیر اکران سینماهای حوزه هنری ضمن اعلام خبر فوق در گفتگو با خبرنگار سوره سینما [1] بیان کرد: کل سیستم سالن یک سینما «بهمن» از جمله آکوستیک، صندلی ها، سالن انتظار، لابی ها و دستشویی‌ها برای استقبال از مخاطبان جشنواره فیلم فجر توسط موسسه «بهمن سبز» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری با مساعدت «سینما شهر» در حال به روز رسانی و بازسازی است.

وی همچنین، در بخش دیگری از صحبت خود گفت: جشنواره فیلم فجر بزرگترین رخداد سینمایی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اهالی سینما، تهیه کنندگان، سینماداران و اهالی فرهنگ و هنر به حساب می آید. این رویداد چه در بخش داخلی و چه در بخش بین الملل ویترینی برای سینمای ایران به حساب می آید.

فرجی؛ با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد جشنواره رقابت میان فیلمسازان شرکت کننده در آن و صنعت سینمای ایران است گفت: همه ساله بحث انتخاب و ورود  فیلم ها به جشنواره با چالش همراه است اما نکته ای که در تولید آثار باید به آن توجه کرد تنوع ژانر است. باید در صنعت سینمای ایران تقسیم بندی ژانر داشته باشیم و بدانیم چه فیلم هایی برای ذائقه مخاطب مفید است بر اساس آن فیلم ها تولید شوند.

وی ادامه داد: اگر به خروجی سال های گذشته را مرور کنیم و نتیجه فیلم هایی که  وارد چرخه اکران شدند نگاه بیاندازیم در خواهیم یافت که مخاطب به چه نوع فیلمی علاقمند است و چه نوع فیلمی مناسب برای اکران است.

فرجی همچنین، در مورد پیش بینی از اکران سال آینده سینما گفت: بخشی از فیلم های سینمای ایران به جشنواره راه پیدا کردند؛ اما بخشی یا هنوز ساخته نشده اند و یا امکان نمایش در جشنواره را  پیدا نکردند. به نظر من باید صبر کرد و ماحصل همه فیلم ها را مورد قضاوت قرار داد.گیشه ایی که فیلم های جوانان به دست آورد ثابت کرد نسل جوان فیلمسازی ما همچون نسل جوان کشور رو به گسترش است پس می توانیم بگوییم جوانان  باعث افتخار سینمای ایران هستند.