- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

یادداشت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم»

tabesh-khiaban41

به گزارش سوره سینما [1] ، در متن این یادداشت آمده: انسانیت، آرامش، تعقل، اندیشمندانه زیستن و از همه مهمتر دوری از زخمهای کهنه انتقامجویی از ویژگیهای بارز و ارزشمند فیلم شریف و وجیه «خانه ای در خیابان چهل و یکم» است.

داستان سه مادر در خانواده اى بحران زده که نقش مادرانه ى زنِ باتدبیر ایرانى در آن پر رنگ مى شود.فیلم فضای روانشناسانه و اخلاقی پیچیده‌ای دارد و بازیگران توانمند زن این فیلم هم امتیاز دیگری برای آن هستند.

فیلمنامه سخت، محققانه و زیبای این اثر در کنار تسلط کارگردان جوان و آینده دار آن، نویدبخش جریانهای بدیع فرهنگی در عرصه سینمای نوین ایران است. حمیدرضا قربانى فیلمساز کاربلدى که تجربه ساخت اولین فیلم سینمایى اش را سال ٩۴، پشت سر گذاشت و امیدوارم فیلم دومش را نیز تدارک ببیند و زودتر کلید بزند.

پارسال وقتی فیلمنامه ى «خانه ای در خیابان چهل و یکم»  را خواندم ، باتوجه به سوابق کارگردان و تهیه کننده فیلم ، یقین داشتم که با فیلمی متفاوت و انسانى در سبد فیلمهای سینمایی سال روبرو خواهیم شد. مجموعه ای از هنرنمایی بهترینهای سینمای ایران در پشت و جلوی دوربین، مخاطب این فیلم تاثیرگذار را بیش از پیش به نسل تازه نفس سینماى کشورمان امیدوار می کند.

بنیاد سینمایى فارابى سال گذشته و امسال از تعدادى فیلم اول حمایت کرد و از جمله در ساخت فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» مشارکت داشت. خوشحالم که اکران این فیلم در سینماها آغاز شد اما کاش در شرایطی مناسب تر و تعداد بیشترى از سالنهای سینما این فیلم نمایش داده می شد.

خرسندم که تیم جوان، یکدل و باصفای این فیلم توانسته اند حرف برآمده از دلشان را بر عمقِ جان مخاطب بنشانند و امیدوارم مخاطبان در تهران و شهرستانها این فیلم را در فضایى مطلوب تماشا کنند، برای تمام عزیزان دست اندرکار این فیلم توفیقات روزافرون را از درگاه خداوند منان آرزومندم.