- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعلام جزئیات اختتامیه دومین سوگواره عبرات/ تقدیر از دو شرکت کننده هنرمند

ekhtetamieh-abarat

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری دومین سوگواره عبرات؛ در آیین اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی-هنری عبرات عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، حجج الاسلام و المسلمین علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حامد نگارش دبیر اجرایی، جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی، داوران دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات و هنرمندان حوزه های سینما، تجسمی، رادیو و تلویزیون حضور خواهند داشت.

همزمان با این اتفاق نیز نمایشگاه آثار تجسمی برتر دومین سوگواره عبرات در تالار وزارت کشور افتتاح می شود.

در اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری از مژده لواسانی و محسن افشانی دو هنرمندی که با ارسال اثر به دبیرخانه دومین سوگواره عبرات حضور خود را به عنوان زائران کربلای معلی و پیاده روان اربعین حسینی اعلام کرده بودند، تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین برگزیدگان نهایی هر بخش معرفی می شوند. بدین ترتیب به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومانی اختصاص می یابد. همچنین دو شرکت کننده از هر بخش نیز شایسته تقدیر شناخته می شوند. هدیه ویژه دومین سوگواره عبرات نیز که نگینی از سنگ حرم امام حسین (ع) است، در این آیین رونمایی و به نفرات برتر اهدا می شود.

گفتنی است دومین سوگواره عبرات در ۱۰ بخش شعر، نثر ادبی، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، تولیدات رادیویی، مقاله‌های علمی، عکس و نگارگری برگزار می شود. این رویداد امسال پذیرای بیش از ۳۵۰۰ اثر در بخش های ملی و بین المللی از هنرمندان ایرانی و غیرایرانی است.

شایان ذکر است حضور در اختتامیه این سوگواره که از ساعت ۱۵ آغاز و تا پیش از اذان مغرب در تالار وزارت کشور واقع در میدان فاطمی برقرار است، برای عموم مردم آزاد خواهد بود.