- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تنها جشن سالانه هنرمندان سینمای انقلاب باید با شکوه برگزار شود/ ایجاد فضای گرم و آزاد برای هنرمندان و خبرنگاران و رعایت عدالت و انصاف

mahmud-gabarloo

به گزارش سوره سینما [1] ، محمود گبرلو مجری و تهیه کننده سابق برنامه تلویزیونی«هفت»، مسئول برگزاری نشست‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پس از انصراف انجمن منتقدان و نویسندگان سینما برای برگزاری نشست های خبری جشنواره، محمود گبرلو که در سال‌های نه چندان دور رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان بود جایگزین شد. این منتقد سینما سابقه اجرای جلسات نقد و بررسی جشنواره فجر در دوره سی ام را نیز دارد و از تیر سال ۹۱ تا خرداد ۹۴ مجری برنامه تلویزیونی «هفت» که با موضوع بررسی مسائل سینمای ایران و جهان بوده است.

به همین منظور محمود گبرلو امروز این یادداشت را اختیار سوره سینما [1] قرار داد. متن یادداشت مسئول برگزاری نشست‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

امروز دعوت دبیر محترم جشنواره فیلم فجر برای اداره و اجرای جلسات اصحاب محترم رسانه با هنرمندان سینما را پذیرفتم. امیدوارم جلسات با شور و هیجان برگزار بشود. استراتژی ام در اداره این جلسات ایجاد فضای گرم و آزاد برای هنرمندان و خبرنگاران محترم و رعایت عدالت و انصاف همراه با احترام و عزت برای طرفین است. امیدوارم با درک درست از مفاهیم گفتمان تعامل خوب و مناسبی بین اهالی رسانه و سینِما که یک ضرورت است ایجاد بشود.

در چند روز اخیر اختلافاتی بین انجمن منتقدان و مسئولین جشنواره رخ داد که چند نکته را ضروری می دانم:

۱- پیشنهاد یک تشکیلات صنفی در جهت همکاری و یا معرفی افرادی برای داوری و غیره نشآت گرفته از درک درست و تفاهم است.

۲- پذیرش یا عدم پذیرش همکاری حق مسلم و بدیهی متولیان جشنواره است.

۳- قهر و تحریم بخاطر عدم پذیرش پیشنهادها یک رفتار غیرحرفه ای و خلاف قوانین پذیرش اداب گفتمان و تفاهم است.

۴- جشنواره فیلم یک فرصت طلایی است برای یک منتقد سینمایی تا تحلیل مفیدی در رسانه خود ارائه دهد و همچنین برای یک خبرنگار تا پرسش های خود را با هنرمندان جشنواره مطرح و برای مردم منتشر نماید. پذیرش و انجام امور اجرایی در شآن و وظایف او نیست.

۵- جشنواره فیلم فجر که تنها جشن سالانه هنرمندان دلسوز و فداکار سینمای انقلاب اسلامی است باید با شکوه برگزار شود.