- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پیام وزیر کشور در آستانه اختتامیه سوگواره عبرات/ شهدای آتش‌نشان پیرو مکتب آزادگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند

rahmani-fazli

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری دومین سوگواره عبرات؛ در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:

«خبر جانکاه شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و دلباخته عزیز سرزمین مان در حالی که سرمای دی ماه را به شوق رسیدن بهمن، ماه بهار انقلاب سپری می کردیم، دلمان را به درد آورد و نگاهمان را خیره به روزهای امیدبخش فردا دوخت. روزهایی که آیندگان از رشادت مردانی در طول تاریخ سخن خواهند گفت که شعله های آتش را به جان خریدند و در میان نگاه های مبهوت هموطنان خود، ناباورانه خاکستر شدند و از ساختمان پلاسکو فقط رشادت آتش نشان ها در تاریخ ایران اسلامی باقی ماند.

بی تردید با مرور بر تاریخ می توان دلاور مردان آتش نشان سرزمین را پیرو مکتب آزادی و آزادگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش دانست. اگر تاریخ دین مبین اسلام سراسر عبرت است و پندهایی برای درس زندگی و بندگی دارد، شایسته است که ایمان بیاوریم شهدای آتش نشان با خون خود تاریخ را نوشتند و با لباس های مقدس شان که به دل آتش زدند، حریت را تابان تر از هر زمان شعله ور و درخشنده ساختند.

دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات که تلاشی برای تقدیر از زائران کربلای معلی و پیاده روی شیفتگان اربعین حسینی در مسیر آزادگی است، این ضایعه عظیم را به جامعه آتش نشانان عزیز، خانواده های محترم شهدای آتش نشان و ملت عزیز ایران دردمندانه تسلیت می گوید.

این رویداد با معرفی برگزیدگان خود در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ و در آستانه فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پایان می رسد و امید است تا در سال های آینده با حفظ و ادای احترام به سنت حسنه و درخور گردهمایی و پیاده روی اربعین، پر توان تر و گسترده تر برگزار شود. وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین در دوره های آتی برگزاری سوگواره عبرات تلاش خواهد کرد تا پیوند عمیق تر و باشکوه تری میان قالب های مختلف هنری از زبان و ادبیات غنی پارسی گرفته تا فیلم و نگارگری میان مذهب و هنر برقرار کند تا پیام ها و مفاهیم ارزشمند و کاربردی دینی را برای نسل های جدید از منظری متفاوت و تاثیرگذار جلوه گر سازد. همچنین سوگواره عبرات می تواند در مقیاس منطقه ای و بین المللی نیز صدایی رسا برای انتقال پیام آزادگی حماسه حسینی و واقعه بزرگ و مهم عاشورا باشد.

در پایان شایسته است از تلاش های عوامل ستادی و اجرایی دومین سوگواره عبرات و همینطور عموم مردم و هنرمندان شرکت کننده در این رقابت معنوی تقدیر کنم.»

دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات با معرفی برگزیدگان عصر امروز-۶ بهمن ماه- از ساعت ۱۵ در تالار وزارت کشور به کار خود پایان می دهد.